HTML

Bemutatkozás

jakabfy_02.jpg

Jakabfy Tamás vagyok, az LMP képviselője Józsefvárosban, Józsefváros és Ferencváros külső részének országgyűlési képviselőjelöltje.

Az LMP jelöltjeként azért küzdök, hogy egy tisztességes országgá váljunk, ahol nincsenek pártokhoz kötődő botrányok, mert a pártok nem lopják a közpénzt, nincs kiváltságos osztály, és nem csalják el az adót. Ahol az erőforrásainkat közös fenntartható jövőnk megalapozására fordítjuk, nem magánzsebekbe tömjük, és ezzel további százezreknek adunk munkát, és megélhetést.

lmp_logo.jpg

Friss topikok

Címkék

Program 7. - Élhető várost, fenntartható közlekedést!

2014.04.02. 16:27 bmmv

Az élhető városi lét egyik feltétele, hogy visszaszorítsuk a gépjárműforgalmat, és visszaadjuk az utcákat a lakóknak. A mindannyiunk életét megkeserítő és három évvel megrövidítő szmog csökkentéséhez azonban valódi elköteleződésre van szükség, nem látszatintézkedésekre, mint az utóbbi néhány évtizedben:

Kevesebb autó – jobb tömegközlekedés, kerékpározás, új közösségi közlekedési rendszerek. A városi lakosok által használt autók számának csökkentése elérhető a tömegközlekedés javításával, kerékpáros fejlesztésekkel, vagy olyan rendszerek támogatásával, mint a telekocsi, vagy a közösségi autókölcsönzők. A nem szén alapú energiával üzemelő autók terjedése is segíthet a levegő minőségének javulásában, bár ez az energiafelhasználást nem csökkenti.

Forgalomszabályozás. Elsősorban az átmenő forgalmat kell csökkenteni! Támogatjuk azokat a már megindult kezdeményezéseket, ahol forgalomszabályozással az átmenő forgalom a kis utcákról eltűnik, mivel csak annak éri meg behajtani ezekbe az utcákba, aki házhoz megy, más főutak nem érhetőek el, megszűnnek az „egérutak”.

Egységes parkolási rendszer. Egységesítjük a parkolási rendszert, ne legyen kerületenként különböző szolgáltató.

Főutak élhetőbbé tétele. Különösen fontosnak tartjuk a nagy főutak humanizálását is. Amíg az Üllői út, a Kossuth Lajos utca és a Rákóczi út hat sávos autópályaként üzemel, az ott lévő ingatlanok értéke alacsony marad, ezek mellett az utak mellett sem lakni, sem vásárolni, szabadidőt eltölteni nincs kedve senkinek.

Útdíj a teherszállításra. A teherszállításra minden útra kiterjedő útdíjat vezetnénk be, ugyanakkor koncentrált rakodóhelyeket alakítunk ki, így a város területén megtett út lerövidül.

Kevesebb autó az elővárosokból – Bevezetjük a dugódíjat, hogy az agglomerációból jövők ne terheljék annyira Budapest úthálózatát. Az így beszedett pénzből kiterjesztjük a közlekedési szövetséget az agglomerációra, ezzel megteremtjük annak a lehetőségét, hogy olcsón és gyorsan bejárjanak úgy, hogy az autóikat a városhatáron kívül hagyják. Így megszűnne az a jelenség, hogy a metró állomásainak környékén (pl a József Attila lakótelepen) az ingázók foglalják el a parkolóhelyeket a helyiek elől.

Repülőtéri Metróval a reptérre is! Fejlesztjük a tömegközlekedést az agglomeráció felé. A hármas metró meghosszabbításával lehetne a legolcsóbban bekapcsolni a közösségi közlekedésbe a repülőteret. A végállomás nem Kőbánya-Kispest lenne, hanem a vasúti síneken tovább vezetnék Pestszentlőrincen, Vecsésen át a repülőtér 1-es és 2-es termináljához, így a városrészt bekapcsolhatnák a kötött pályás közösségi közlekedés vérkeringésébe. A Reptéri Metró így a repülőtér mellett néhány agglomerációs települést is összekötne a főváros központjával. Ez a tény, valamint néhány megfelelő helyen elhelyezett őrzött P+R parkoló elősegítené a személygépkocsik használatának csökkentését. Távlatilag a várost már most behálózó vasúti hálózat alkalmassá tehető arra, hogy a városi vasúthálózat (mint Németországban az S-Bahn rendszer) jöjjön létre.

Munka és szolgáltatások helyben. A városi forgalmat hosszú távon csökkenti egy olyan gazdasági berendezkedés kialakítása, amely a lokalitásra épít. Ha a munka és a szolgáltatások nagy része helyben elérhetőek, csökken a közlekedés a hétköznapokban.

Szólj hozzá!

Címkék: program

A bejegyzés trackback címe:

https://jakabfytamas.blog.hu/api/trackback/id/tr35760980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.