HTML

Bemutatkozás

jakabfy_02.jpg

Jakabfy Tamás vagyok, az LMP képviselője Józsefvárosban, Józsefváros és Ferencváros külső részének országgyűlési képviselőjelöltje.

Az LMP jelöltjeként azért küzdök, hogy egy tisztességes országgá váljunk, ahol nincsenek pártokhoz kötődő botrányok, mert a pártok nem lopják a közpénzt, nincs kiváltságos osztály, és nem csalják el az adót. Ahol az erőforrásainkat közös fenntartható jövőnk megalapozására fordítjuk, nem magánzsebekbe tömjük, és ezzel további százezreknek adunk munkát, és megélhetést.

lmp_logo.jpg

Friss topikok

Címkék

Negyedik rész: Működő közlekedési hálózatokat Kelet-Európában is!

2014.05.14. 15:19 jt

Nyugaton évtizedes hagyománya van annak, hogy drágább, de pontos, tiszta, gyakori és használható a tömegközlekedés. Keleten fordítva: olcsóbb, de koszos és pontatlan. A mai magyar vidéken lakók elvesztik mobilitásukat, és sokszor a kapcsolatot a világgal, valamint a munkalehetőséget is, legalább is akik nem engedhetik meg maguknak az autót. Rengeteget hallunk olyan falvakról, ahova naponta csak kétszer megy a busz, de annak olyan a menetrendje, hogy 8 órás munkába járásra alkalmatlan. Ellenben mindeközben az a busz egy másik településen akár fél napot is áll, ahelyett, hogy utasokat szállítana.


Meggyőződésem, hogy a vidék leszakadásának egyik nagyon fontos oka ez a helyzet. Amennyiben ezt felszámoljuk, és minden településről biztosítjuk a bejutást ún. integrált ütemes menetrend szerint legalább két óránként a régióközpontba, meg tudjuk fordítani a vidék elszigetelődését, és újra vonzóvá tudjuk tenni a vidéki életet.
Azt gondolom, hogy ez komoly többletköltségek nélkül kivitelezhető. Ugyanis az utóbbi kb 10 évben a vasút a fővonalain már részben bevezette az ütemes menetrendet, méghozzá a jelenlegi infrastruktúrán, és a jelenlegi járműállománnyal. Egyszerűen csökkenteni kellett az állásidőket, és feszesebbre kellett tervezni a menetrendet. A személyzet rendelkezésre áll, lényegében csak az energiaköltségek nőnek, de ezt bőven behozza, hogy az utasbarát menetrend miatt többen váltanak jegyet. ugyanezt ki kell terjeszteni a többi közlekedési ágra, főleg a Volán társaságokra Magyarországon. Svájcban, Hollandiában, Németországban már működik, nekünk és a többi kelet-európai országnak miért ne sikerülne?

(kép forrása)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jakabfytamas.blog.hu/api/trackback/id/tr596157689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.