HTML

Bemutatkozás

jakabfy_02.jpg

Jakabfy Tamás vagyok, az LMP képviselője Józsefvárosban, Józsefváros és Ferencváros külső részének országgyűlési képviselőjelöltje.

Az LMP jelöltjeként azért küzdök, hogy egy tisztességes országgá váljunk, ahol nincsenek pártokhoz kötődő botrányok, mert a pártok nem lopják a közpénzt, nincs kiváltságos osztály, és nem csalják el az adót. Ahol az erőforrásainkat közös fenntartható jövőnk megalapozására fordítjuk, nem magánzsebekbe tömjük, és ezzel további százezreknek adunk munkát, és megélhetést.

lmp_logo.jpg

Friss topikok

Címkék

Vonatpótlás – Kis-Balkán a Keletinél

2019.03.19. 16:33 jt

A MÁV a gödöllői vonal felújítása miatt buszokkal pótolja a Hatvan és Miskolc felé menő vonatait. Amolyan káeurópai módon a társadalmi igényekre magasról téve nem is mérlegelte, hogy a vonatokat esetleg vonattal pótolja, meg azt sem, hogy a gyorsvonatok utasai ne bokorugró pótlóbusszal kényszerüljenek a fővárosba eljutni. Hasonló, az igénytelenség métert kiakasztó dolgot művelnek Józsefváros és Erzsébetváros határán, a Keleti pályaudvarnál.

A pótlóbuszok a Verseny utcából indulnak. Mérjük le, hogy ez mennyi gyaloglást is jelent a metrókijárattól! 340 méter. A pénztáraktól még több.

Na de hol lenne hely a buszoknak? Meglepő módon, a buszállomásokon. Vajon miért nem bírta kiizzadni a MÁV, hogy a BKK buszállomási területről, netántán a taxiállomás területről induljanak a járatok, még ha a tárolás/várakozás a Verseny utcában is marad? Nyilván azért, mert meg sem próbáltak a BKK-val együttműködni. No de miért mindig az utast kell túráztatni? Ja, megszokásból.

Ezekről a helyekről indulhatna egy utasbarát vonatpótló

A MÁV nemrég jött rá arra, hogy a Verseny utcai macskaköves járda alkalmatlan a gurulós bőröndös utasoknak: lassítani kell, hangos és tengelytörő. Hetekkel a vonatpótlás kezdete után jöttek rá, hogy le kellene aszfaltozni. Javaslom helyette, hogy az indulást helyezzék vissza a civilizációba, a felújított térre.

   

Tiritarka vonatpótlás

Ezen kívül a Verseny utcaiakat sem kérdezte meg senki. A buszok hangosak és pöfögnek, hogy fűteni tudjanak, nyáron meg majd azért fognak, hogy menjen a légkondi. A MÁV méltó régi nagy híréhez. Mit rákentek a századok, mind ottmaradt.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jakabfytamas.blog.hu/api/trackback/id/tr1814701280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheSaurus 2019.03.20. 15:12:42

Én időnként fényképezem az ablakból a buszra váró "szerencsétleneket", a galéria itt megtekinthető:

www.dropbox.com/sh/0303km668puwf1i/AAAy4E6fwBHh74WaEt9FE9GYa?dl=0

Sir Gombóc 2019.03.20. 15:26:00

Először talán tájékozódj! Nem hasra ütéssel lett kijelölve a jelenlegi hely, hanem épp ellenkezőleg, ugyanis vizsgálták (mivel önkormányzati, nem vasúti területek is érintettek, így azok és a BKK bevonásával tudomásom szerint) az általad felvetett helyszíneket is, de azok nem lettek alkalmasak végül.

jt · http://lmp678.blog.hu 2019.03.20. 15:31:26

@Sir Gombóc: Nem lettek alkalmasak? Nem bírják el a buszt, vagy mi a búbánat a probléma? Asszem nem pont az én hibám, hogy úgy újult meg a pályaudvar környéki terület, hogy egy vonatpótlást nem lehet megoldani rajta. De ha mégis, én kérek elnézést.

szamaritánus 2019.03.20. 16:10:36

340 metert gyalogolni kell, KI-BIR-HA-TAT_LAN!!!
a poszter vmi dagadek, ugye?

jt · http://lmp678.blog.hu 2019.03.20. 16:31:45

@szamaritánus: igen, dagadék. Viszont elég ritkán járok Miskolcra vagy Hatvanba, így a vonatpótlót eddig nem használtam. Önt azért kérem, tegye meg (de lépcsőstől!) egy nehéz bőrönddel!
Azért javaslom azt is, hogy kérdezze meg az ott lakókat, hogy szerintük is jó ötlet-e az ablakaik alatt túráztatni a motor, miközben van ott egy szép nagy tér is.

TheSaurus 2019.03.20. 16:53:05

Az itt lakók szerint nem jó ötlet. Rezeg az ablak reggel fél hattól este 8-ig, és most még csukva van. Idén nyáron se lesz nyitva. :(
Az utasok nyilván úgy megszokták a télen meleg, nyáron hűs (vagy fordítva?) IC-kocsikat, hogy be se ülnének egy nem agyonklimatizált buszba.

TheSaurus 2019.03.20. 16:57:11

Amúgy ez a 340 méter bőrönddel (babakocsival, gyerekkel) kimondottan sok lehet. Még akkor is, ha tudja az ember, merre kell menni.
A minap bandukoltam haza a Verseny utcában, és megállított egy háromtagú család, akik lélekszakadva rohantak a Stadion felé, hogy ugye arra van a Keleti? Még jó, hogy megkérdezték, ki tudja, mennyivel késték volna le a vonatot

Ahoj- 2019.03.20. 17:13:11

A MÁV a senkiházi,csókos, politikus haverok gyűjtőhelye. Szakember elvétve van. Jó pár éve akiket a MOL-ból elhajtoztak, ment a MÁV-hoz. Nem a MÁV a hülye, mi.... Hogy ilyen jellemtelen politikusaink vannak és mindig ezeket választjuk meg

Sir Gombóc 2019.03.20. 18:44:35

@jt: önkormányzati képviselő lennél vagy mi, járj utána, kérd ki a vizsgálati anyagot, ne a sült galambot várd.
Amúgy az index pl. ebben a cikkben foglalkozott a témával, ők több energiát fektettek a témába, mint te. Akkor ezt a választ kapták (és olvasható, hogy ez nem csak a MÁV-on múlott, de mindig is divat volt mindent a vasútra kenni):

index.hu/belfold/2019/02/12/kaptak_egy_buszpalyaudvart_a_verseny_utca_lakoi/

"Több opciót is végigvettek

Mint a válaszból megtudtuk, a BKK, a MÁV, a Volán, a NIF és az önkormányzat közösen vették végig a lehetséges megoldásokat. Több opcióval számoltak, az egyik az olvasó által is írt Kerepesi úti oldalon található parkoló, ahol trolibuszok megállója is van. Itt kapacitáshiány miatt nem tudták volna megoldani. A másik ugyanazon az oldalon egy ideiglenes BKK-megálló, ami a metrópótlók helye, ez viszont egy öböl nélküli megálló, emiatt ennek használata nagyban akadályozta volna a Kerepesi út befelé jövő forgalmát. Így maradt végül a Verseny utcai megoldás."

cso zsi 2019.03.20. 18:55:45

@Sir Gombóc: Nem érted.
Parkoljanak (álló motorral) a Versenyben, vagy az Aréna előtt, de az utasfelvétel legyen már emberközelben.

cso zsi 2019.03.20. 19:02:56

@szamaritánus: Nem a 340 méter a kibírhatatlan, hanem a napi + 2x340. Aki vonattal jár, az Isaszegen / Hatvanban sem az állomáson lakik.
Ott meg nincs mindenhol helyi járat minden vonathoz.

Sir Gombóc 2019.03.20. 19:45:04

@cso zsi: Te nem érted. Parkolás nélkül is, csak a beszállítás, kiszállítás szintén akadályozná a forgalmat, ami nem 1 perc, mint a helyi járatoknál. Ne feledd vonatonként akár 4-5 buszról is szó van! Valamint illene időben beállni felszállási helyre.

cso zsi 2019.03.20. 19:48:59

@Sir Gombóc: Ha nem kell jegyet kezelni / kiadni mint a "sárgabuszon", akkor pont annyi, mint egy helyi járaton. Felszállnak, és kész. Kiáll, és jön a következő busz. Mint a metrópótlásnál. Nincsenek összenőve, nem sínen mennek, úgysem egyszerre indulnak és érkeznek, csak hozzávetőlegesen.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.03.21. 08:29:48

@cso zsi: de kell jegyet kezelni, plusz a sofőr pakolja a borondoket a lenti csomagtartóba. Szóval nem "Felszállnak es kész."

jt · http://lmp678.blog.hu 2019.03.21. 12:04:22

@Sir Gombóc: egyrészt sokkal több lehetőség volt, mint ez a kettő, lásd a rajzomat. Másrészt azt írtam, hogy legalább a felszállást kellett volna emberközelbe telepíteni, a felszállás és a járműtárolás szétválasztható/szétválasztandó, a tárolás messzebb is vihető, ki a lakóövezetből, pl az épülő Puskás stadion közelébe, ott széles az út, és nem is zavar senkit. Harmadrészt a mi önkormányzatunknál senki sem bólogatott, hogy egyeztettek vele, pedig felvetettem a bizottsági ülésen.

Sir Gombóc 2019.03.22. 15:33:05

@jt: akkor mégegyszer. Az, amit itt írtál, az láthatóan egy minden utánajárást nélkülöző iromány. Hitelesebb lenne, ha utána járnál a dolgoknak. Az csak feltételezés részedről, hogy nem vizsgáltak más lehetőségeket, többek közt az általad felvetetteket. A vizsgálat tényéről sajtónyilatkozat van. Ha valóban megtörtént a vizsgálat, annak nyoma kell legyen, minimum egy jegyzőkönyv, ami a megfelelő szervtől (MÁV, NIF, BKK) esetleg kikérhető.
Szerintem az lenne a minimum egy önkormányzati képviselőtől, hogy ennek utána jár és nem csak a levegőbe puffogtat. Mert ez így eddig nem más, csak a szokásos vasút fikázás.