HTML

Bemutatkozás

jakabfy_02.jpg

Jakabfy Tamás vagyok, az LMP képviselője Józsefvárosban, Józsefváros és Ferencváros külső részének országgyűlési képviselőjelöltje.

Az LMP jelöltjeként azért küzdök, hogy egy tisztességes országgá váljunk, ahol nincsenek pártokhoz kötődő botrányok, mert a pártok nem lopják a közpénzt, nincs kiváltságos osztály, és nem csalják el az adót. Ahol az erőforrásainkat közös fenntartható jövőnk megalapozására fordítjuk, nem magánzsebekbe tömjük, és ezzel további százezreknek adunk munkát, és megélhetést.

lmp_logo.jpg

Friss topikok

Címkék

Talán megvan a megoldás a Kiserdő megmentésére

2019.03.26. 23:19 jt

Hosszú töprengés után teszem közzé a javaslatomat az amúgy fölösleges és elbaltázott Galvani híd forgalmának elvezetésére a Ferencváros és Wekerle közötti Kiserdő letarolása nélkül.

Ha engem is megkérdeznének, ez a híd valószínűleg sosem épülne meg, helyette a sokkal jobb városszerkezeti helyen levő Albertfalvai híd készülne el, de az is csak nagysokára, mert jelenleg száz dolog van, ami a főváros közlekedésében előbbre sorolandó.

A Kiserdő megmentésére helyi civil mozgalom szerveződött, amelyet ellenzéki pártok is támogatnak, a felháborodás hatására pedig a terveket átgondolják, amelyet kormánypárti politikusok is szorgalmaznak. A mozgalom februárban alternatív tervet dolgozott ki. Itt leírok egy másik alternatívát.

A Kiserdőn keresztülvezető tervezett állapot (NIF)

2x2 sávos új közút jönne létre az erdőn át, sok ezer fa kivágásával, a pihenő funkció megszűnésével vagy jelentős megzavarásával.

Tervezett állapot vázlata:

Javasolt állapot

Nem épülne 2x2 sávos közút az erdőn át, hanem két ágon 2-2 sáv. Az egyik a jelenlegi 3-as villamos nyomvonalán az Ecseri út felé, a másik a jelenlegi 52-es villamos nyomvonalán a Határ út metróállomás felé. A két villamoság nem szűnne meg, hanem egyesülve átkerülnének egy új nyomvonalra a József Attila lakótelep tengelyében. Az 52-es villamos számára új végállomás létesülne az Ecseri úti metróállomásnál. A villamosoknak pedig a Határ útnál elvesző kapcsolat pótlására szükséges egy üzemi vágánykapcsolat a Száva garázzsal a lakótelepen keresztül.

Javasolt állapot vázlata:

Mi az, amit a javaslat megold?

  • Megépülhet a Fürjes-féle sávorgia: a hídról levezetett forgalom mind a négy sávja. Csak kettéválasztva. A közúti forgalmat kétféleképpen is lehet szervezni: mindkét ág 2x1 sávon, vagy az egyik ág két sávon egyirányú az Üllői út felé, a másik visszafelé.
  • A zöldfelületbe a beavatkozás minimális lesz, a Határ úti csomópontnál a szálloda mögötti területre, és a kocsiszín hátsó részére és az Illatos út – Határ út csomópont átépítésére korlátozódik.
  • Wekerlén a zajterhelés lényegesen nem változik. A házak melletti Határ úton a forgalmat csillapítani lehet/kell, de a távolabbi villamossínek helyén kialakított út folyamatosabban fog zajterhelést adni, mint a csak néha elhúzó villamos. Ez a nagyobb terhelés távolabb, és a legtöbb helyen fasorral elválasztva keletkezik. A két hatás eredője kiszámítandó, én enyhe csökkenést vélelmezek.
  • A József Attila lakótelep tengelyében fog járni villamos, nem a szélén, mint eddig. A lakók hozzáférése a közösségi közlekedéshez javul, a BKK egy buszjáratot felszámolhat, a villamosüzem üzemeltetési költségeiben növekedés nem várható, sőt a vágányhálózat rövidül, így a fenntartási költségek akár csökkenhetnek is.

 

Mi az, amit a javaslat nem old meg?

  • Nem olcsó. A NIF által megmaradónak tervezett villamospályákat fel kell szedni, és új helyre építeni.
  • A József Attila lakótelep zaj- és rezgésterhelése a villamos miatt növekedne, pakolóhelyszáma pedig némileg csökkenne, ez a telep széle környékén pótolható/pótlandó.

Természetesen –főleg a lakótelepen- mérlegre kell tenni az előnyöket és a hátrányokat, egy átfogó lakossági konzultáción kellene eldönteni, hogy megéri-e az ott lakóknak a villamossal járó jobb közlekedési ellátottság a plusz zaj és a telep szélén megnövekedő forgalom ellenében.

16 komment

Vonatpótlás – Kis-Balkán a Keletinél

2019.03.19. 16:33 jt

A MÁV a gödöllői vonal felújítása miatt buszokkal pótolja a Hatvan és Miskolc felé menő vonatait. Amolyan káeurópai módon a társadalmi igényekre magasról téve nem is mérlegelte, hogy a vonatokat esetleg vonattal pótolja, meg azt sem, hogy a gyorsvonatok utasai ne bokorugró pótlóbusszal kényszerüljenek a fővárosba eljutni. Hasonló, az igénytelenség métert kiakasztó dolgot művelnek Józsefváros és Erzsébetváros határán, a Keleti pályaudvarnál.

A pótlóbuszok a Verseny utcából indulnak. Mérjük le, hogy ez mennyi gyaloglást is jelent a metrókijárattól! 340 méter. A pénztáraktól még több.

Na de hol lenne hely a buszoknak? Meglepő módon, a buszállomásokon. Vajon miért nem bírta kiizzadni a MÁV, hogy a BKK buszállomási területről, netántán a taxiállomás területről induljanak a járatok, még ha a tárolás/várakozás a Verseny utcában is marad? Nyilván azért, mert meg sem próbáltak a BKK-val együttműködni. No de miért mindig az utast kell túráztatni? Ja, megszokásból.

Ezekről a helyekről indulhatna egy utasbarát vonatpótló

A MÁV nemrég jött rá arra, hogy a Verseny utcai macskaköves járda alkalmatlan a gurulós bőröndös utasoknak: lassítani kell, hangos és tengelytörő. Hetekkel a vonatpótlás kezdete után jöttek rá, hogy le kellene aszfaltozni. Javaslom helyette, hogy az indulást helyezzék vissza a civilizációba, a felújított térre.

   

Tiritarka vonatpótlás

Ezen kívül a Verseny utcaiakat sem kérdezte meg senki. A buszok hangosak és pöfögnek, hogy fűteni tudjanak, nyáron meg majd azért fognak, hogy menjen a légkondi. A MÁV méltó régi nagy híréhez. Mit rákentek a századok, mind ottmaradt.

16 komment

Utasait szivatja, és magát nyírja a MÁV-HÉV

2018.10.02. 17:04 jt

Ahogy többen is jósolták, jókora helyi botrány lett a MÁV-HÉV legfrissebb húzásából, hogy tegnaptól a városhatáron kívül már csak előreváltott jeggyel lehet felszállni a vonatokra. A kevés jegyautomata miatt utasok százai maradtak le az elérni kívánt vonatokról, és kényszerültek kígyózó sorok végigállására.

 

(forrás) A tippeket kommentbe kérem, hogy ki/mi van az index képének jobb alsó sarkában.

Nem feltételezem, hogy a felelős vezetők olyan hülyék volnának, hogy nem tudják felmérni cselekedeteik súlyát, intézkedéseik előkészítettségét, a botrányok elkerülésének módját. Ennek ellenére, a jelen helyzetre való tekintettel, elismerve a MÁV-HÉV vezetésének azon szándékát, hogy a bevételek nagyobb arányban folyjanak be, adnom kell néhány triviális javaslatot, hogy lehetne a helyzetet európai módon rendezni:

  1. Először gondolkodjunk, aztán cselekedjünk! Felmértük azt, hogy mekkora arányban utaznak bérlettel? Biztos, hogy az utasnak kell az egy hónap "türelmi idő"? Nem a MÁV-HÉVnek, hogy a feltételeket biztosítsa?
  2. Ha igen, akkor legyen elég automata! Annyi automatát kell üzembe állítani, hogy az öt perccel az indulási idő előtt érkező utas ne maradjon le a vonatról. Azaz a jelenlegi automata állomány többszöröse szükséges.
  3. Ha nincs automata, ki kell ültetni pár Marikanénit a padra, aki a szinte kizárólag vásárolt városhatárig szóló jegyeket árulja. Esetleg legalább ideiglenesen újra lehet nyitni a jó régen gondosan bezárt pénztárakat. Ja, hogy ez kiadással jár? Ez annak a másik serpenyője, hogy több lesz a bevétel.
  4. Biztosítsák az online jegyvétel lehetőségét! Nem űrtechnika, a sokat szidott anyacégnek is sikerült már! Ezzel az utasok akár a ráhordó buszon utazva is meg tudnák venni a jegyeket.
  5. Legyen a bérlet kedvezményes! Tök fölösleges az állami megrendelőre mutogatni, ha a megrendelés nem utasbarát, akkor a szolgáltatónak el kell érni, hogy az legyen! Végül is a szolgáltató él az utasból, nem a megrendelő. 2018-ban abnormális, hogy a havi bérlet ára csaknem 20 oda-vissza utazás árával egyenlő, ez a munka miatt ingázóknak tulajdonképpen teljes ár.
  6. Ha mindezek közül egyik sem megoldható, akkor bizony sűríteni kell a járatokat, hogy az utasok jobban eloszoljanak, illetve csökkenjen az utas idővesztesége lemaradás esetén.

Ha mérlegre tesszük a fentieket, a legdrágább opció az, ha minden marad a mostani rendszerben. Bár ekkor a bérletesek száma nyilván növekedésnek fog indulni, de sok sorbanállásra kényszerített utas inkább autóra vált, csökkentve a MÁV-HÉV bevételét, és tovább növeli a dugókat. Hogy a fentiek meg a régebbi közül mi a legolcsóbb verzió, annak eldöntését kénytelen vagyok a MÁV-HÉV vezetésére és szakembereire bízni, ők vannak a számok birtokában. De abban is biztos vagyok, hogy ha egy normális európai országban a cég vezetése röpül, ha ilyen előkészítetlen módon változtatja magát közszolgáltatóból közszivatóvá.

Kirúgásuk jogalapja is megtalálható a MÁV-HÉV közszolgáltatási szerződésében: "A Szerződés célja a Budapest Fővárosban és agglomerációjában felmerülő, [...] helyi és elővárosi személyszállítási szolgáltatás teljesítése, az elővárosi közlekedés iránti társadalmi és gazdasági igények kielégítése, ezzel az elővárosi közösségi közlekedés részarányának fenntartására és növelésére való törekvés a fenntartható fejlődés és környezet érdekében."

A szerző az LMP Közlekedés Műhelyének tagja, aki a MÁV-HÉV helyett is szégyelli magát, hogy ilyen trivialitásokat kell leírni 2018-ban.

45 komment

Ilyen lett volna az utasbarát pótlóbuszozás

2018.07.17. 17:29 jt

Ezen a nyáron több helyen pótlóbuszokal utazhatunk különböző felújítások miatt. A BKK a pótlásokat teljes szigetüzemként oldotta meg. Lássuk, szerintem hogy tette volna ugyanezt a régi, utasbarát szemléletű BKK a 3-as metró északi szakasza és a Nagykörút vonatkozásában!

Jelenlegi állapot

 

A 3-as metró északi pótlása eleve több sebből vérzik.

1. Bár a metróvonalon az adott forgalmi viszonyok között szükségszerű egyenkapacitást közlekedtetni a Lehel tér és Újpest között, a buszos pótlásnál ennek nem feltétlenül kellett volna így lennie, lévén, minél kijjebb megyünk, annál kisebb kapacitás is elég lett volna. Bár a társadalmi egyeztetés jótékony hatására végül a BKK a 34-es és 106-os buszokat beengedte az Árpád hídtól a Lehel térig, ezt még több járattal megtehették volna.

2. Sok utas a metróról a 4-6 villamosra száll át a Nyugatinál, most kénytelenek a Lehel tértől egy megállót a metróval utazni, így a plusz átszálláson legalább 5 percet veszítenek ahhoz képest, ha a buszok a Nyugatiba érkeznének. A BKK ebben a kérdésben sajnos hajthatatlan volt, pedig több száz, vagy több, mint ezer ilyen lakossági kérés is érkezett a metrópótlás társadalmi egyeztetésén.

Csúcsórában (ez általában reggel 7 és 8 között van) 32 indulás M3 jelzéssel Újpest - Árpád Üzletház felé, és 32 indulás M3A jelzéssel Újpest - Központ felé.

    

 Életképek metrópótlásról

 

A nagykörúti pótlásnál "csak" az átszállásra kényszerítés a probléma, a pótlási feladatot a BKK alapvetően jól megoldotta.

Csúcsórában 41 indulás az Oktogon és Pál utca / Corvin negyed között.

 

Javasolt állapot

 

Ráhordó járatok átszervezése

A cikk alján levő táblázat tartalmazza, mely metróra ráhordó járatok közlekedtethetők meghosszabbítva a metrópótló vonalán. Ezek xy-M3 jelzéssel tovább közlekedhetnének (legalább) a Lehel térig. A járművek befelé a jelenlegi végállomáson kapnak 2-3 perc technikai időt, hogy pontosan tudjanak besimulni a menetrendbe. Újpesten és a Lehel téren megoldható, hogy a metrópótlók hangolva induljanak, akár dinamikusan alkalmazkodva ezen járatok forgalomba állásához. 

Szóló járművek forgalomba állításának két korlátja is lehetséges: az egyik, hogy a csomópontokban ugyanúgy foglalják a szűkös kapacitást, mint a csuklósok, miközben kevesebb utast szállítanak. A másik, hogy egyszerűen nincs ennyi tartalék szóló busz. Ezért első körben csak a csuklósok meghosszabbításával számolunk.

Mindenképpen indokolt a 196A és a 122-es (csuklós) buszok közlekedtetése a Lehel térig. Ezen túl két opcióval számolunk:
A. szóló buszok nem közlekednek tovább, hanem sűrűbben járnak a metrópótlók, illetve
B. ritkább metrópótló közlekedés mellett a Lehel térig közlekednek a 120, 121, 220, 147 és 170/270 járatok.

Az M3 pótlóbuszok és a villamospótlás átszervezése

1. Mivel a legtöbb utas Újpest térségéből úgyis a belvárosba tart, ezért bevezetjük a gyorsjárati metrópótlót. A járat Újpest Központ és Újpest Városkapu után csak az Árpád híd, Lehel tér, Nyugati pu megállóhelyeken áll meg, és tovább közlekedik a 4-6 villamospótló vonalán (M3G-4-6), csúcsidőben 3 percenként, óránként 20 csuklós egységgel. Menetrend szerint a Lehel térig 3-5 perccel gyorsabb, mint a jelenlegi pótlóbuszoké.

2. A mindenhol megálló alapjárat szintén 3 percenként közlekedik csúcsidőben, Újpestről a Nyugati pu-on keresztül a 4-6 pótló vonalra fordul (M3-4-6).

Ez a kapacitás nagyjából ki is adja a nagykörúti villamospótlás igényét, és sok utasnak két-három átszállást is megtakarít (Lehel, Nyugati, Oktogon). Üzemvitelileg is előnyös, ugyanis a Szondi utcánál levő fordítás felszámolható. A Corvin negyednél a kétfajta pótló egymásba is fordulhat, útvonala megegyezik, csak megállókiosztása nem. Így előzés nélkül kijavítható, ha a rendszer valamelyik irányban szétzilálódik.

villamospotlas-oktogon.jpg

A buszraktár az Oktogonnál teljesen fölösleges, meg kell szüntetni!

3. Amennyiben a szóló buszokat nem hosszabbítjuk meg (A opció), megmarad egy sűrítőjárat Újpest és a Lehel tér között, szintén 6 percenként, hogy ott és akkor se csökkenjen a kapacitás. A sűrítőjárat a megállók forgalmától függően lehet gyors vagy lassú is, mindkét esetben közvetlenül az ugyanilyen típusú alapjárat előtt célszerű közlekedtetni.

A javasolt állapot összesítése

Összes csúcsórai kapacitás kínálat:

Csúcsórai kapacitás szakaszonként
szakasz jelenleg tervezett (A opció, csak csuklós) változás tervezett (B opció, szóló is) változás (szólót félnek számítva)
Újpest-Árpád híd 64 61 -5% 51+25 -1%
Árpád híd - Lehel tér 74 71 -4% 61+30 +3%
Lehel tér - Oktogon 0 40 új kapacitás 40 új kapacitás
Oktogon - Corvin negyed 41 40 -2% 40 -2%

 

Amennyiben a szóló buszokat kizárjuk (A opció), célszerű még egy kicsit megemelni a kapacitást. A betétjáratot lehet sűríteni 6 percről 4-5 percre (+2-5 indulás, +1-3 járműigény), de ez a lámpaciklusok és az alapjárati követés miatt kevésbé célszerű. Másik lehetőség a meghosszabbított ráhordó járatok (196-M3, 122-M3) kisebb sűrítése.

Csúcsidőn kívül először a 122-M3 indulásai csökkennek, majd a 196-M3, azután a sűrítő M3, és csak legvégül a két alapjárat, így a Nagykörúton hosszú ideig biztosítható a 40 járat óránként.

Járműigény

A Futár adatai alapján a BKK egy déli órában az M3+M3A forgalmát 39 busszal, a 4-6 pótlást pedig 20 járművel biztosította (indulások száma: 40+31) ezek közül végállomásonként nagyjából 5-5 jármű (összesen 20) éppen megfordult vagy várkozott. Ez nagyjából azt jelenti, hogy csúcsidőben 70-80 buszra van szükség (FRISSÍTÉS: 18-án 16:10-kor 48+39=87 jármű volt kint, csúcshoz közeli indulásszámú órában). Ehhez képest az A opció járműigénye 15 tartalék esetén is megáll 70-nél. Ez azt jelenti, hogy az Oktogon-Lehel tér szakasz többlet teljesítményét fedezi az a kb 5 jármű, ami az Oktogonon nem várakozik.

Járműigény, A opció
Járat száma Északi vá Déli vá járatok száma csúcsórában menetidő járműigény
M3-4-6 Újpest Árpád üzletház Pál u / Corvin negyed M  20 34 23
M3G-4-6 Újpest Központ M Pál u / Corvin negyed M  20 30 20
M3 Újpest Központ M Lehel tér M 10 (12/15) 17 6 (7/9)
196-M3, 196A hosszabbítás Újpalota, Szentmihályi út Lehel tér M 6 14 3
122-M3, 122 hosszabbítás Káposztásmegyer, Mogyoródi patak Lehel tér M 5 14 3
tartalék 15
összesen 70 (71/73)

 

Infrastrukturális feltételek

Az egyetlen kiépítendő a buszsáv a Lehel-tér - Nyugati - Szondi u között (is), összesen kb 800m hosszban, benne a Váci útról balra kanyarodás biztosítása a Teréz körútra a buszok előnyben részesítésével.

További lehetőségek

A rendszerbe komolyabb költség nélkül beemelhető lenne a 91-es buszcsalád, amely a Nyugatiban történő végállomásozás helyett Újpest vagy a Corvin negyed felé közlekedhetne tovább, esetleg összekötve más járatokkal.

A déli oldalon a Boráros téren végállomásozó járatok járhatnának be a Nagykörútra. Szépen adná magát a Boráros téren végállomásozó buszok meghosszabbítása, de ennek további infrastrukturális feltételei lettek volna (további 800m buszsáv), ugyanis a nagykörúti szűkület miatt a Boráros tér és a Pál utca között jelenleg nagyok a dugók.

Összegzés

 

A pótlóbuszozás sokkal utaasbarátabb módon is megoldható lett volna, ha a BKK hajlandó hozzányúlni a metrópótlókhoz is arra az időszakra, amíg a Nagykörút is felújítás alatt áll. De sajnos az utasbarát szemlélet is újra hiányzik, ez leginkább a Nyugatiba közlekedés blokkolásán és a lehetséges átszállásmentes ("átmérős") vonalak kialakításának blokkolásán látszik.

Ahogy mostanában megszokhattuk, sokkal utasbarátabb rendszer is kijött volna ugyanennyi költségből.

Melléklet

A ráhordó járatok lehetséges meghosszabbításai

Járat száma külső végállomás régi belső vá új belső vá járatok száma csúcsórában menetidő növekmény plusz jármű igény
170/270 Rákospalota, Csömöri patak Újpest Központ M Lehel tér M* 3 szóló 15p 2 szóló
147 Megyer, Julianus barát u Újpest Központ M Lehel tér M* 4 szóló 15p 2 szóló
220 Újpest, Erdősor út Újpest Központ M Lehel tér M* 9 szóló 15p 5 szóló
121 Rákospalota-Újpest, vasútállomás Újpest Városkapu M Lehel tér M* 4 szóló 14p 2 szóló
122 Káposztásmegyer, Mogyoródi patak Újpest Városkapu M Lehel tér M* 5 csuklós 14p 3 csuklós
196A Újpalota, Szentmihályi út Újpest Városkapu M Lehel tér M* 6 csuklós 14p 3 csuklós
34 Békásmegyer, Újmegyeri tér Lehel tér M Lehel tér M 5 csuklós 0p jelenleg is
106 Római úti ltp, Varsa u Lehel tér M Lehel tér M 5 csuklós 0p jelenleg is
120 Újpest Központ M Árpád híd M Lehel tér M* 5 szóló 5p 1 szóló
32 Örs vezér tere Árpád híd M Lehel tér M* 8 csuklós 5p 2 csuklós
26 Nyugati pu Árpád híd M Nyugati pu (körjárat) 6 csuklós 5p 2 csuklós
mindösszesen A opció 11 csuklós 6 csuklós
mindösszesen B opció 25 szóló, 11 csuklós 12 szóló, 6 csuklós

22 komment

Már 67 millión áll a józsefvárosi Habony-számláló

2018.07.04. 17:04 jt

Habony Árpád Lokál című újsága egyedül csak beleöntött állami pénzek miatt életképes. Sok tízezer emberhez juttatják el a Fidesz-propagandát, a mi pénzünkből.

Józsefvárosnak hiába van saját újságja heti 20 oldalon, (na az is olyanpártatlan”, hogy Tarlós is díjazza), fontosnak tartott 2015-ben elverni további évi 24 milliót, hogy heti egy oldalt kapjon Habony lapjában. Hiába a Lokál profilja, hogy helyi ügyekről ír, mi ezt megtesszük helyette, az újság csak behúzza a kész oldalt, és még fizetünk is érte. Nézzük, melyik mennyire éri meg!

Újság neve heti példányszám oldalszám megjelenések száma évente éves költség költség megjelent oldalanként
Józsefváros 52.000 20 52 142 millió Ft 2,63Ft
Lokál hirdetés 20.000 1 52 24 millió Ft 23,08Ft
Források: JKN zrt üzleti terve, Lokál szerződés

 

A Lokál megjelent oldalanként nagyjából

kilencszeresébe kerül, mint a saját újság.

A fenti közpénz pazarlást tetézi, hogy a mai napig nem nyert Habony cége mástól közbeszerzést, csak a Kocsis Máté vezette Józsefvárostól. Meg hogy Habony igazából egy jogerősen elítélt köztörvényes bűnöző.

2015. tavaszán Habony-számlálót indítottam, ami a fölöslegesen elköltött közpénz összegével szembesíti a képviselőket, és az ülésekre járókat. 9 millióról indult, most 67 millión áll már.

habony-szamlalo-web.jpg

 

Szavazzunk vasárnap Győri Péterre,

állítsuk meg a pazarlást,

és zárjuk el a pénzcsapokat!

8 komment

Lakáseladások vadhajtásai

2018.07.01. 16:58 jt

A legtöbb önkormányzatunk már rég pénzzé tette a kommunizmusból örökölt lakásállományát, jó esetben fejlesztésre költve, rossz esetben felélve/ellopva az érte kapott pénzt. Józsefváros viszont a kerület nagyságához viszonyítva még jelentős bérlakásállománnyal rendelkezik. Mondjuk már nem túl sokáig, hiszen dübörög a lakásprivatizáció.


Az LMP programja tartalmazza, hogy a rendszerváltás óta leépített állami bérlakásszektort újra növekvő pályára kell állítani. Ha ugyanis az államnak nincsenek lakásai, akkor elég nehéz a fiatalok lakáshoz jutását segíteni. Még a gazdag nyugaton is jelentős az állami/önkormányzati bérlakások súlya, nem is kell messzebbre menni, mint Bécs, ahol folyamatosak az önkormányzati lakásépítések.

Józsefvárosban a múlt évig sok házat (sajnos, általában a legrosszabb állapotúakat) 100%-osan önkormányzati tulajdonban tartottak, bérlakásként. Ennek egy rendeletmódosítással vetettek véget,

ma már minden eladó.

Elég, ha a bérlő jelentkezik, hogy megvenné, erre még szórólapot is gyártott a vagyonkezelő:

jgk-lakaseladas-szorolap.jpg

Már a rendelet megalkotásakor jeleztem, hogy itt bizony problémák várhatók. Lettek is. Az a látszat ellenére még rendben van, hogy a komfortos lakást a becsült érték 55%-áért lehet megvenni, egy összegű fizetés esetén további 10% kedvezménnyel. A bírósági gyakorlat ugyanis nagyjából 50%-ban szokta meghatározni az értékvesztést, ha a lakás határozatlan időre bérbe van adva. A probléma részletfizetés esetén van: egészen friss eset, hogy

egy vevő 61 évi részletfizetést kapott

(igaz, ez esetben 100% volt a vételár, de 55% esetén is 33 év lett volna), amely teljesen életidegen, és bizonyosan nem érdeke az önkormányzatnak.

A másik problémás történet a MÁV telep lakásainak eladása. 2013-ban élénk tiltakozásom mellett fogadta el az Önkormányzat azt a konstrukciót, hogy a szabványos közműveket kiépíti, majd a telep lakásait ennek a beruházásnak az áráért adja el. Azaz nem kér semmi többet az ingatlanért, mint amit amúgy ráköltött. Mi ez, ha nem vagyonfelélés?

Persze ebben az esetben a helyzetet az is bonyolítja, hogy a lakók engedéllyel saját pénzből bővítették a bérlakásaikat, de hát nyilván nem a világ legbonyolultabb dolga volna, hogy ezekért a helyiségekért külön nem kérünk pénzt, azt a bérlők tulajdonának ismerjük el, a többit viszont a rendelet szerint ugyanúgy kezeljük, mint más lakásokat más városnegyedekben.
Ennek az elhibázott határozatnak a következtében jó sok lakást adtunk el a 10-20% közötti sávban, és az utolsó bizottsági ülésen abszolút rekordot döntöttünk,

valaki a becsült érték 7%-áért vehetett lakást.

Amennyiben július 8-án, vasárnap Győri Pétert választjuk polgármesternek, mindketten a fenti vadhajtások lenyesegetésén fogunk dolgozni.

Szólj hozzá!

Így játszik össze Dúró Dóra Kocsis Mátéval

2018.04.03. 14:52 jt

Dúró Dóra parlamenti képviselő, így az adott keretből irodát bérelhet. Józsefváros Önkormányzata szíves örömest adta neki bérbe a József körúti 155 m2-es irodáját. Sokkal szívélyesebben, mint bármely más bérlőnek, ugyanis egy sor feltételt teljesített, amire sem azelőtt, sem azóta nem volt példa: nem fizettek óvadékot, nem foglalták a szerződést közjegyzői iratba, a biztosítást nem a bérlő, hanem az önkormányzat fizeti, és nemfizetés esetén nem lehet a követelést behajtó cégnek eladni. Józsefváros ezekhez külön jogszabályt is módosított. A leginkább felháborító a sztoriban, hogy a tárgyalási folyamat két évig tartott, addig a helyiséget üresen tartották, ennyi bérleti díj kiesett. És mivel ezalatt az idő alatt az ingatlanárak jelentősen növekedtek, a rendelet szerint számított bérleti díjból jó 40%-os kedvezményt kapott a Jobbik, pedig erre semmi szükség nem volt, sőt!

Összegezve: erre is mi fizetünk rá. Ma kb háromszoros áron vehető ki nagyjából ekkora méretű József körúti üzlethelyiség.

Az LMP a mai napig nem engedheti meg magának, hogy irodája legyen a választókerületben.

Ez volt

Ez lett

jobbik-iroda-web.jpg

 

 

 

Hivatkozások elkerülendő, hogy azt mondják, mindez kamu:
Bizottsági előterjesztés
Bizottsági jegyzőkönyv (az adott pont a 40-44. oldalon, kivonatban itt)

27 komment

A Mellár sztori tanulsága

2018.01.21. 23:22 jt

Mellár Tamás az LMP számára évek óta elfogadott (és szimpatikus) közéleti szereplő volt. Elfogadta többször is az LMP meghívását, például itt:

(fotó innen)

Többször én is érdeklődéssel hallgattam. Viszont meggyőződésem szerint az utóbbi hónapokat figyelve nagyon jól dönt az LMP, amikor indulása mögé nem áll be. Sajnos Mellár Úr volt már független, aztán MoMa (=Bokros) jelölt, aztán nem, aztán meg mittudomén.

A valóság ezzel kapcsolatban az, hogy aki ilyen színpadon jelenti be, hogy független jelölt lesz, az nem független jelölt, még akkor sem, ha ennek nincs tudatában.

(fotó innen)

Valódi független indulást a 2017 tavaszi józsefvárosi időközi választásokon láthattunk. Bolba Márta előbb bejelentette, hogy indul, utána várta a pártok támogatását, akiktől azt kérte, hogy ne kampányoljanak a nevével. (Ezt a tökkelütött Liberálisokon kívül mindenki be is bírta tartani.) Persze az MSZP ráindította Dopemant (ja, bocs, ő is független jelölt, csak kampányolt neki a fél szoci frakció), hadd ne jöjjön össze az egy az egy ellen szituáció.

(Utólagos betoldás: azon is gondolkozzunk el, hogy vajon a szocik biztosan azért léptek-e vissza a saját jelölttől, amiért mondják, vagy esetleg el akartak kerülni egy készülő blamát.)

Mellár Tamással kapcsolatosan sajnos az a keserű valóság, hogy aki képes hetente ekkora flikkflakkokat bejárni a választások előtt, az képes lesz erre a választások után is. Ha nyer is, nem lehet tudni, mi várható tőle, mikor kinek a csapatába igazol.

Csalódott az LMP-ben? Az lehet. De az LMP is csalódott benne. Nem kicsit, nagyon. Nem baj, tovább keresünk olyan embereket, akik úgy hajlandóak harcolni a Fidesz ellen, hogy közben nem hosszák vissza az elkúrtuk-rendszert.

22 komment

Ötvenmillión áll a Habony számláló

2017.12.21. 12:23 jt

2015. őszén kezdett el a Kocsis Máté vezette józsefvárosi önkormányzat pénzeket csorgatni Habony Árpád lapjának, a Lokálnak. Az elbújtatni kívánt személyre szabott kiírást ebben a cikkben lepleztem le. Pár hónap múlva még jobban megpróbálták eltüntetni a kíváncsi szemek elől a költést, kiszervezték az önkormányzattól egy önkormányzati cégnek, de a cég által kiírt négyéves közbeszerzést is a Habony-cég nyerte.

"Habony cége a mai napig más közbeszerzést nem nyert meg, csak Józsefvárostól, Kocsis Máté kerületétől." Korrupcióinfó sajtótájékoztató, 2016. február, de a mondat azóta is igaz (felvétel innen).

A pénzköltésre semmi szükség nincs, hiszen az újságban vásárolt egyoldalas hirdetések a kerületi újságban ingyen megjelenhetnének, a tartalmat meg amúgy is ugyanaz a cég állítja össze.

Habony számlálót indítottam, amellyel folyamatosan jelzem a fölöslegesen elköltött közpénz nagyságát, amelyet a Fidesz-holdudvar állami pénz nélkül azonnali csődre ítélt újságját tartjuk életben . A számláló mostanra elérte az ötvenmilliós értéket. Ez már egy nagy méretű, minden luxussal megpakolt józsefvárosi lakás ára.

A december 19-i képviselőtestületi ülésen a Habony-számlálóval

Talán ez is kell Habonynak, hogy jusson egy kis pénz Hongkongban helikopterezni vagy Ibizán szippogni:

Ezt az embert, ezt a kormányt, és ezt a felelőtlen, pénzherdáló kerületi vezetést pedig valóban melegebb éghajlatra (vagy hűvösebb cellába) kell küldeni a következő adandó alkalommal.

8 komment

Idén elmarad a politikusmikulás!

2017.12.06. 13:03 jt

Országszerte elterjedt gyakorlat, hogy a kormányzati helyzetben levő politikusok viszik el a közpénzből megvett ajándékokat az oktatási intézményekbe, majd az ott készült fotókkal, videókkal kampányolnak (maguk mellett) a szintén közpénzből megjelentetett újságokban, honlapokon. "A gyermek nem kampányeszköz" facebook oldalon sok elrettentő példa olvasható ilyen esetekről.

Egyes jogászok szerint ez már a mai jogszabályokkal is ellentétes, a gyerekek képmásával visszaélnek, mások törvénymódosítást javasolnak, de abban mindenki egyetért, hogy saját gyermekét senki sem szeretné unszimpatikus politikussal egy képen látni, még akkor is, ha szimpatikussal esetleg igen.

jozsevaros_ovoda.jpg

Tekintettel a politikai pedifíliának is nevezett jelenség elterjedt voltára, egy újságíró megkérdezte a hatóságot, hogy mi az álláspontja. Az állásfoglalás szokás szerint hosszú lett, a lényege az, hogy csak nagyon kemény feltételeknek megfelelve lehet ezt a mai jogi környezetben megtenni, melyek teljesítése gyakorlatilag lehetetlen. Mivel megint itt járt a mikulás, ajándékként ezt a hatósági állásfoglalást küldtem el a kerületi médiatartalmakat szerkesztő cégnek, hogy ezzel lehetetlenítsem el a tavalyihoz hasonló politikusmikulás cikkek és videók megjelenését (szándékosan nem linkelem, mert gusztustalan dolog más gyerekeivel kampányolni, de itt írtak róla). Ha ennek ellenére megjelenik, esetleg megnézzük majd, mit gondol róla a független magyar bíróság.

Az óvónénik valószínűleg nagyobb része ki van akadva a gyakorlaton, de tehetetlenek, lévén, hogy önkormányzati intézmény alkalmazottai.

És akkor egy választási ígéret: soha nem fogom hagyni, hogy más gyerekeivel közös fotó készüljön rólam, pláne, hgy ez bármilyen kampányban megjelenjen.

(A kép eredetije Józsefváros honlapján jelent meg, a jogszabályoknak való megfelelés igénye miatt belinkelni nem tudtam, módosítottam.)

3 komment