HTML

Bemutatkozás

jakabfy.jpg

Zöld közszereplő, korábbi önkormányzati képviselő Józsefvárosban (2010-2019, LMP), Józsefváros és Ferencváros külső részének országgyűlési képviselőjelöltje (2014 és 2018). Szakpolitikai területek: gazdaság, közlekedés, energiapolitika.

Azért küzdök, hogy közös erőforrásainkat közös fenntartható jövőnk megalapozására fordítsuk, ne magánzsebekbe tömjük, és ezzel további százezreknek adunk munkát, és megélhetést.

Friss topikok

Címkék

Miért vannak menekültek a Köztársaság téren - gyűlnek a bizonyítékok

2015.08.24. 00:13 jt

A hétfői monszun után egész üres lett a Köztársaság tér (Pápa tér), mondhatni az időjárás elvette Kocsis Máté munkáját. Persze ezzel párhuzamosan megtelt a Keleti tranzit zóna, Tarlós rögtön el is mondta, hogy

a helyzet kezd kezelhetetlenné válni.

koztarsasag-1.jpg koztarsasag-2.jpg koztarsasag-3.jpg
Helyzetképek monszun után és tűzijáték előtt a Köztársaság térről. Ezeken a helyeken egy héttel korábban százak táboroztak.

 

keleti-1.jpg keleti-2.jpg
Keleti pályaudvar, augusztus 20

 

Hja kérem, ha itt vannak, ennek van baja, ha ott vannak, annak van baja. Már csak az a kérdés, hogy miért vannak itt a városban egyáltalán.

A kérdés foglalkoztat már pár hete. Több menekülthullámot megéltünk már, ekkorákat is (pl tavaly a koszovóiak), eddig mégsem volt soha ilyesmi. Mint ellenzéki politikus, természetesen az első gondolatom az, hogy a kormány tehet róla. Gyanús ugyanis az időbeli egybeesés a Habony-művek kampánya és a menekültek közterületen való megjelenése között. Amíg nem volt kampány, a beérkezők olajozottan távoztak is, most valamiért ez máshogy van.

Tegnap razzia volt a Keletiben, százötven érvényes menetjeggyel rendelkező távozni szándékozó menekültet szedtek le a vonatról. Eddig csak ritkán történt ilyesmi. Nyílt titok, hogy ezekkel a nyugat felé átlag kétóránként közlekedő vonatokkal több száz menekült távozik az országból, szép bizonyíték a napokban húzott sorszám a kelet nemzetközi pénztárából: a várakozók száma 167.

keleti-sorszam.jpg

Ebbe a rendszerbe nyúlt bele valaki. Ha csak napi átlag 50 ember lemarad ezekről a vonatokról, pár nap alatt megvan a létszám, amely a tereinket belakhatja. Nyilván legális leszedni a papírok nélkül az országot elhagyni szándékozókat, de vajon ez a mi érdekünk? Vajon ki nyúlt bele a rendszerbe?

 

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jakabfytamas.blog.hu/api/trackback/id/tr887729318

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...0 .. 0... · http://wece.blog.hu/ 2015.08.24. 07:43:30

hát ez elég karcsú, öcsisajt

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.24. 19:56:23

Azért kösz, hogy elolvastad :)

vasgyuszi 2015.08.25. 11:39:49

Tűzparancs for president!
Hajrá tűzparancs!
Már rég ezt kellene tenni! Példát venni a nagytestvérről (USA).
De Ausztrália is szimpatikus (lásd platkát).

Editor Bob 2015.08.25. 11:43:59

Bloggerkém, arra esetleg nem gondolsz, hogy nyugatról jelezték informálisan, hogy ne játsszuk a görörg-macedón-szerb módit, és ne engedjük a migránsokat csak úgy tovább, bízva abban, hogy Dublin III alapján nem zsuppolják őket vissza ide?

Van valami vicces abban, hogy a magyar baloldal, az EU nagy rajongói épp az EU gazdagabb országaival akarnának kicseszni oly módon, hogy szőnyeg alatt továbbdobnák hozzánk érkezett összes migránst, mintha nyugaton amúgy korlátlan lenne az anyagi erőforrás arra, hogy ezen tömegeket befogadják.

Conchobar 2015.08.25. 11:45:39

"Nyilván legális leszedni a papírok nélkül az országot elhagyni szándékozókat, de vajon ez a mi érdekünk?" - Nem. Nekünk az az érdekünk, hogy minél gyorsabban és minél nagyobb létszámban zúdítsuk a migránsokat Nyugat-Európára. Minél több migránst kell etetnie Nyugat-Európának, annál több marad az itt élő cigányoknak, annál kevesebb anyagi áldozatot követel tőlünk a 'cigányság integráció'-ja. Vagy nem?

♔bаtyu♔ 2015.08.25. 12:03:01

"A kormány nem engedi tovább, szem előtt vannak jobban utálja a nép".

Tulajdonképpen ezt sugallja a ballib média is, sőt az un. szakértők is.

Úgy csinálnak, mintha az osztrákok, németek tárt karokkal várnék őket, de hát kellenek Orbánéknak pózolni.

Pedig épp az ellenkezője van, Orbánék épp azért nem csapnak le akkora vehemenciával az embercsempészekre, mert azok regisztráció nélkül simán kiviszik ezekbe az országokba a bevándorolókat és azok ide nem tudják visszaküldeni, hiszen itt nincsenek regisztrálva.

Mindenki úgy okoskodik ahogy tud, az EU amúgy is kritizál bennünket a kerítés miatt, a nyugati libsik pedig tömegben jutnak hozzá az annyira vágyott agysebészekhez. Akik egyébként potenciális szavazójuk is.

Ugyanakkor a színfalak mögött a ny-európai politikusok erősen nyomják Orbánt, állítsa meg a bevándorlást, hiszen innen mint hozzájuk akar menni.

A 2. pont ugyanilyen célzatos, igazolni Orbánék plakátjainak értelmetlenségét.

♔bаtyu♔ 2015.08.25. 12:10:44

"A Süddeutsche Zeitung a hétfői számában Cathrin Kahlweit szegedi keltezésű terjedelmes riportját közölte. A szerző szerint "egy bohózat a kerítés, amellyel Magyarország távol akarja tartani a menekülteket", és az "eddigi egyetlen hatása az, hogy több embercsempész és több sebesült van".

A kerítés "a megtestesülése a magyar kormány tiltakozásának Európával szemben, amely Budapest érzése szerint magára hagyta" az országot, és a kerítés egyben "fenyegető gesztus" is, amelynek az az üzenete, hogy "legyen elég a népvándorlásból, legyen elég a gazdasági menekültekből" - vélekedett a Süddeutsche Zeitung szerzője.

Orbán Viktor tusnádfürdői beszédével kapcsolatban megjegyezte: "újdonság", hogy a kormányfő nemcsak felháborodást, hanem "megértést" is kiváltott, hiszen nem csak Magyarországon erősödik a "túlterheltség érzése a sok idegen miatt, akiket ellátni, elhelyezni, integrálni és oktatni kell vagy haza kell küldeni". Ugyanakkor "abszurd módon, vagy talán éppen azért, mert a magyarok belefáradtak kormányuk harcias retorikájába, növekszik körükben a segítőkészség" - írta Cathrin Kahlweit.

És ezt a baromságot lazán leírja.

Na most ha Orbánék lebontanák a kerítést, a németek azonnal visszaállítanák a határőrizetet és ez a tetves libsi csaj azért pampogna, mert Mo. nem látja el megfelelően a területén rekedt "menekülteket". Persze számot nem írna.

_B_ 2015.08.25. 12:15:56

Vajon miért nincs olyan válasz, hogy egyszerűen baromi sokan vannak, és ez az átmeneti pihenőjük? Itt a kapu Nyugat EU-ba. Fájna az igazság?
Napi 10 ezres nagyságrendű illegális átutazóról beszélünk.
Ha csak 10%-uk megpihen itt 2 napra.....

♔bаtyu♔ 2015.08.25. 12:17:38

"Szerdán ér el minket a menekültáradat, „fel kell készülni akár százezrek érkezésére""

nemzeti.net/l.php?u=3360787

Azt kell csinálni amit a szerbek. Félrenézni aztán amikor az összes már Ausztriában van, megdicsérni magunkat, hogy a macedónokkal és a görögökkel ellentétben atrocitások nélkül is lehet a "menekültekkel" bánni.

Aztán magunkban jót röhögni az EU és az ENSZ kétszínű vezetésén.

♔bаtyu♔ 2015.08.25. 12:19:39

@_B_: Az EU akadályozza meg azt, hogy Mo. távol tartsa a bevándorlást a határaitól.

_B_ 2015.08.25. 12:29:34

Az EU-t ez a kétszínű számító vezetés fogja romba dönteni.
Bár lehet hogy a vezetők egyszerűen Izrael/USA delegáltak, és pont ez volt kezdetektől az Únió célja.
Az öreg kontinenst egyszerűen legyőzhetik így :(

Amíg rajtunk számon kérik, hogyan bánunk a bevándorlókkal, engedjük csak tovább azt, aki már bejutott. Viszont minden erővel meg kell akadályozni azt, hogy túl sokan jussanak be.
Fel kellene állítani egy valódi fegyveres határőrséget ál-liberális USA mintára, és pont úgy bánni a bevándorlókkal ahogy ők teszik.... vajon mit szólnának hozzá?

♔bаtyu♔ 2015.08.25. 12:38:00

@_B_: Én nem mennék olyan messzire. Elég az Izraeli lemásolása. Beleértve azok hazazavarása, akik itt telepedtek le, nem tudnak magyarul és nem EU-s országból jöttek.

Black_Knight · http://baltukor.blog.hu 2015.08.25. 12:43:31

Azért a közterületeinken vannak "elhelyezve", mert itt okozzák a legkisebb kárt. Plusz, Magyarország egyetlen nagy központi helye Budapest, persze, hogy itt van mindegyik.
Kezelhetetlen? Igen az, csak át kell vágni a tömött keletin. Nem mondom, hogy agresszívak, vagy odamennek az emberhez zargatni, de eléggé zavaró, és egyben számomra összezavaró jelenség is, mert nagyon nem akarom itt látni őket, a kisgyerekeken mégis mindig megesik a szívem.
A végén a szavazás meg még a fidesznél is demagógabb, taps..

♔bаtyu♔ 2015.08.25. 12:53:38

@Black_Knight: Igen, kádáréknál voltak ilyen szavazások. Itt mondjuk, legalább van egyéb.

prolee 2015.08.25. 13:43:58

Én a FIDESZ-től elpártolva lettem LMP szavazó, de látom már, hogy nekem ebben az országban nem terem párt és babér.
1. Európa is a hazám, tehát európai polgárként nem tekinthetem megoldásnak, ha a gazdagabb, nyugatabbra élő polgártársaim nyakába sózom ezt az emberáradatot.
2. Az "ejnyebejnyekerítés" polkorrekt dorgálás mellett, szép csendben azért közölte az EU vezetése, hogy Magyarország köteles védeni az EU határait, ennek pedig nem felel meg az, ha regisztrálatlan menekültáradatot ereszt nyugatra. Előbb-utóbb feltűnik Németországban, hogy nem ejtőernyővel érkezett kb. 1 millió menekült, pláne, ha náluk van a Budapesten váltott érvényes menetjegy.

prolee 2015.08.25. 13:52:10

Tehát itt taktikázni kell. Látványosan leszedni X embert a vonatról, meg átbújható kerítést csinálni sajtóhiszti mellett és csendben, félre nézve, regisztzráció nélkül átereszteni százezreket.

nem akármilyen anyagból gyúrt állat 2015.08.25. 14:15:26

Elolvasva ezt a bejegyzést, az jutott eszembe: ennyire tellik az ellenzéktől. Nem tudjuk mi a helyzet, de Orbán a hibás. Vagy minimum gyanús

Ez még nagyon kevés egy döntési pozíció kiérdemléséhez. Majd 2022-ben talán

nem akármilyen anyagból gyúrt állat 2015.08.25. 14:22:48

@prolee:
Egy vezető politikus számára az EU-ban legkifizetődőbb taktika a lavírozás. Mindenki ezt csinálja, a kicsik azért mert gyengék, de az erős országok vezetői nemkülönben, csak más okból (belső igazodás)

A végeredmény: az EU vezetőinél sokkal céltudatosabb, férfiasabb, határozottabb és jobban szervezett migráns hordák gyakorlatilag lerohanják a saját lelki bajaiba belegabalyodott Európát

kénytelen lavírozni, mivel nincs más legjobb ha nagy mozgástérrel lavírozik.

Kampfer 2015.08.25. 14:46:34

Őőő..., kedves poszter! Talán azért kapkodják el, akit csak tudnak, mert 'valakik' folyton azt emlegetik orbánéknak, hogy az eu részei vagyunk és ugye schengen, no meg nemzetközi egyezmények...? Csak érdekelne, hogy ha mindenkit hagynánk magunkon átszaladni, mint fost a libán, akkor mi lenne az álláspont? Megjegyzem, abban egyetértek, hogy bármilyen irányban, de ennek a migráns söpredéknek el kéne tűnnie innen! Hogy nyugatnak, délnek vagy keletnek mennek, szerintem édesmindegy!
Kamp.

Kampfer 2015.08.25. 15:02:34

@jt: Továbbra is várnánk az Ön és az LMP megvalósítható és értelmes megoldási javaslatait a migránsok jelentette kihívás kezelésére, a probléma elhárítására!
Üdv!
Kamp.

nem akármilyen anyagból gyúrt állat 2015.08.25. 15:04:31

@♔bаtyu♔:
Nincs ebben semmi újdonság, nekünk ez a sok évszázados történelmi szerep jutott. Mélységes lenézés nyugatról, miközben mi voltunk a védőbástya ami mögött megmaradhatott a nyugati civilizáció

Az volt nekik a pofáraesés, amikor egyszer ellenállás nélkül átengedték az elődeink a törököket, ezt emlegetik fritzék azóta úgy hogy "Entsatz von Wien", vagyis bécsi rémület

Most itt a lehetőség egy Entsatz von Wien 2.0-re, meg is érdemli ez az álszent, képmutató bagázs

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.25. 15:11:55

@_B_:
"Miért nincs olyan válasz, hogy baromi sokan vannak és ez az átmeneti pihenőjük?" Ahogy írtam, azért, mert a koszovóiak is baromi sokan voltak tavaly, és nem a Köztársaság tér volt az átmeneti pihenőjük.
@Black_Knight:
Tök mindegy, hogy itt akarjuk őket látni vagy sem, ők nem ide jöttek, tudja mindenki.
@prolee:
Nem a nyugatiakra akarom sózni az emberáradatot, hanem az emberáradat oda tart. A legtöbbük rokonokhoz, ismerősökhöz.
@nem akármilyen anyagból gyúrt állat:
szerintem most tűrhetően megindokoltam az "orbánahibás" álláspontot.
@Kampfer:
Na, örülök, hogy valamiben egyetértünk. De lehet, hogy az okokat kellett volna megelőzni még ott, keleten, hogy egyáltalán ne indljanak el. Tekintve azt, hogy a középosztály jön, nagyon fognak otthonról hiányozni, és várhatóan évtizedekig a középkorban reked Szíria és Afganisztán.

Kampfer 2015.08.25. 15:14:51

@nem akármilyen anyagból gyúrt állat: Ott basztuk el, hogy ellenálltunk a mongoloknak! Meg kellett volna állapodni velük, hogy van még néhány pár nagy legelőnk, párezer lovunk. Erre vannak a németek, arra meg a frankok! Sok sikert, a zabot küldjük! Aztán szopják meg a szart azok a köcsög européer szarházi francia és labanc tetvek, most talán nem lenne akkora a pofájuk! Ha a mongolt megússzuk, talán a törökkel sem lett volna akkora gond. Akár nekik is segíthettünk volna hogy ne a lengyeleket és minket basztassanak, hanem mentek volna az olaszokhoz meg a szarevő franciákhoz!
Kamp.

Eszter8826 2015.08.25. 15:21:28

Ahelyett, hogy fognák az összest és kitoloncolnák őket a francba...oda ahonnan jöttek...

Eszter8826 2015.08.25. 15:24:45

@prolee: Az LMP is menekültpárti. Pedig az összes dögöt ki kell tenni innen, nem akarom, hogy itt élősködjenek.

Kampfer 2015.08.25. 15:25:05

@jt: Üdv! Ez igaz. Sajnos az okokat ott keleten kereshetjük, de valahol a Potomac folyó környékén találnánk meg. Megcsinálták a bajt (Líbia, Irak, Afganisztán, Szíria, Ukrajna, Pakisztán) és áll a bál...! Az én álláspontom azért esett a határzárra, mert ha azt rendesen és időben kiépítettük volna (erősebb, magasabb, kiterjedtebb) és lenne hozzá véderő (Határőrség, amit ugye a fletóék nyírtak ki), akkor megtehetnénk, hogy keményen és határozottan ellenállunk! Tekintet nélkül kismamára, nagymamára, gyerekre vagy bárkire! Itt a mi létezésünk a tét, ergo minden megengedett. Egy ilyen határzár elterelné a migránsokat, lépéskényszerbe hozná a szerbeket és megkímélné az ország területét ettől a fertőző áradattól. És az 'ideiglenes' jelleget úgy a következő 4-5000 évre lehetne prolongálni. A belföldi 'humánus' és 'liberális' hangokat persze el lehetne halggattatni, de sok értelmét nem látnám, mert a nyugati tapasztalatok naponta hússzor cáfolják őket. Mindezekben sajnos az orbánék bukóra állnak. Ez tény. A határzár minősége megkérdőjelezhető, az értelme szerintem nem! Továbbá bármilyen migráns befogadására, integrálására tett kísérlet vagy törekvés nemzetbiztonsági, közbiztonsági, közegészségügyi kockázatot jelent, akként is kellene megítélni és kezelni! Sokkal határozottabb, gyorsabb és radikálisabb intézkedésekre lett volna (lenne) szükség! A jogi keretek rendezésével együtt!
Szerintem egyáltalán nem kell törődnünk a szírek társadalmának problémáival 10-20 év múlva. Nem a mi ügyünk, semmi közünk hozzá! A saját erőforrásainkat a saját jövőnkre kellene fordítani! Az egységes eu politikát pedig abban az esetben szabadna támogatnunk, ha az a migránsok megállítására, kizárására és visszatoloncolására irányul! Bármilyen más 'befogadó' politika veszélyt és kockázatot jelent a magyarságra, bűn támogatni! De jelenleg az eu politikája a hivatalos álláspontok szerint is az integrálás, ettől pedig el KELL határolódni minden szinten! Azt a politikai erőt tudom támogatni, amelynek a programja ehhez a legközelebb álló!
Kamp.

Black_Knight · http://baltukor.blog.hu 2015.08.25. 15:34:01

@jt: Igen, de rövidtávon is lehet konfliktus, mert egyrészt, vannak közöttünk olyan bunkók, akik fizikailag bántalmazzák a menekülteket, és előbb utóbb ők is vissza csapnak majd, illetve adják tovább az információt a mögöttük érkezőknek, akik meg már emiatt idegesebben jönnek.
Illetve a magukat civil segítőnek hívók is tudnak problémát okozni. Volt, hogy egy "Eredeti magyar betyár" feliratú pólóban adtam vizet, meg péksütit (pogácsát) a keletinél pár gyereknek, erre arrébb lökdöstek büdös náci kiáltásokkal. Szerintem ez sem hagy jó nyomot az emberben.
Személy szerint amíg itt vannak, arra a pár napra, hétre a nem használt laktanyákba raknám őket, már amelyik még alkalmas arra, hogy emberek használják.

Tudományos libsizmus 2015.08.25. 15:52:56

A ballib csak azt teszi, amit szokott. Eddig csak Magyarországot árulta el. De most már azt az Európát is elárulja, amely 25 éve az idol, a követendő példa, az isten.

Európa legnagyobb problémája nem a bevándorlás, hanem a most épp liberalizmusnak nevezett bolsevizmus. Amíg ezt a mételyt nem irtjuk ki, addig kár is miről beszélnünk.

Tudományos libsizmus 2015.08.25. 16:19:01

Nem tudom, feltűnt e másoknak is: amióta Budapestet elárasztották a niggerek, azóta nem látni cigányt az utcán. Érdekes dolgok ezek.

Kampfer 2015.08.25. 16:30:20

@jt: Ok, ahogy a helyzet áll, az okokat ismerjük, változtatni azokon nem tudunk. Az is irreleváns, hogy valójában hol 'főzték ki' ezt a nagyon tuti levest... Tehát, odaát gond van, lőnek. Mindenki-mindenkit. És jönnek. Tízezerszám. Mit tudunk mindezzel kezdeni? A már meglévő helyzetre, a kérdésekre mi a válasza, mi a megoldási javaslata akár az LMP-nek, vagy Önnek? Hol a megoldás kulcsa?
Eu: fogadjunk be 'X' migránst. Ok. Jön még '28X' migráns. Velük mi legyen? Azoknak mit mondunk? Magyarország mit mondjon a még úton lévőknek és a már itt lévőknek?
Üdvözlettel:
Kamp.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.08.25. 17:15:00

A menekült imádatnak olyan formájával még nem találkoztam, ahol széndékos kormány manipulációnak tüntetik fel a közetereken tapasztalható létszámukat.

Ez olyasmi mint a meleg jogvédők által, a homofóbok csípőből történő lebuzizása.

Szóval értjük.
Nincs a menekültekkel a világon semmi probléma.
A kormány és személyesen Orbán Viktor rángatja le őket a vonatról, hogy legyen ok a pánikra.

Ennek meg semmi köze az egészhez, csak rémhírkeltés az egész:

hvg.hu/itthon/20150728_Ausztria_komolyabb_orizetet_kuld_a_magyar
Az osztrák APA hírügynökség jelentése szerint a belügyminisztérium jelenleg megbeszélést folytat Magyarországgal az Ausztriába érkező vonatok ellenőrzéséről. A belügyminisztérium közlése szerint az osztrák és a magyar rendőrség közösen fogja a vonatokat és az érintett magyarországi pályaudvarokat ellenőrizni, így megakadályozhatják, hogy az illegálisan utazók Ausztriába menjenek tovább.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.08.25. 17:21:31

@Ballib Cenzúra:

Kedves Jakabfy Tamás.

Remélem legközelebb a mához egy hónapja kötött államok közötti megállapodásokat elolvasod, mielött irdatlan baromságot kezdessz irkálni.

Éberség elftársak, éberség...

A menekült imádatttal meg csak csinján, mert napi 1500-2000 lép az országba, és Ausztria nem csak a vonatról szedeti le őket, hanem a határon is egyre többet fog megfogni.

Szóval nemsokára egy év alatt hatszázezer illegális bevándorlót kell majd szeretnünk.

Ez a hatszázezer illegális bevándorló télen fázni fog, és éhes lesz, szóval kibaszott nagy gubancok lesznek itt még kedves Tamás.

Nyugat-Európa meg lezárja a határokat, ahogyan már lezárták két hónapja Olaszország irányába.
A többi meg csak jön-jön és jön.

Persze mindez Orbán miatt, nem az EU-s töketlen ballib férgek miatt, akik képtelenek megálljt mondani, és emiatt a Kelet-Európai blokkra elsősorban ránk erőltetik az össszeset.

I do not know WHO PPER is. 2015.08.25. 17:37:51

"Hja kérem, ha itt vannak, ennek van baja, ha ott vannak, annak van baja. Már csak az a kérdés, hogy miért vannak itt a városban egyáltalán."

Tényleg ez a kérdés!

És még az is, hogy kb. 500 migránsokkal kapcsolatos posztban miért nem teszi fel senki a teljesen nyilvánvaló kérdést: Vajon ezek az emberek miért nem Katar meg Szaúd-Arábia felé veszik az irányt, azaz a világ leggazdagabb országaiba a saját fajtájukhoz?

Ja, mert hogy nekik nem kellenek (mohamedán testvériség, Koránban megfogalmazott szeretet mi – a muszlimok még képmutatóbbak, mint a kibaszott keresztények)! Mennyivel egyszerűbb Európát is letarolni…

prolee 2015.08.25. 18:12:33

@jt: Azzal, hogy regisztrálatlanul, illegálisan bejött tömegeket hagysz továbbmenni, rájuk sózod őket.

Nem tudom, miért nem jó ezeknek szabályosan átjönni a határon? Tiltja a vallásuk?

Úgy gondolom, nyomós oka lehet annak, hogy illegálisan és sokan papírjaikat szétdobálva, azonosíthatatlanul jönnek ide.

Továbbá nagyon érdekes, hogy nők és gyerekek, meg idősek mellett kigyúrt, életerős, fiatal férfiak jönnek falkában. Ezek mit gondolnak? Ki fogja megoldani a hazájukban kialakult problémákat? Majd elmúlik, mint a pattanás a seggükről, vagy mi lesz?

Továbbá mi lesz itt ennyi illegálisan és iratok nélkül érkezett emberrel 1-2-5-10 év múlva? Mi lesz, ha elkezdenek szülni, megbetegedni, dolgoznának, vagy iskolába járnának, de irataik sincsenek, elfogy a pénzük, stb.

Miből fognak élni? Milyen hatással lesznek a közbiztonságra?

Válaszokat várok a MEGOLDÁSRA a politikusoktól.
Nem kérdezős blogpostokat akarok, mert kérdezni én is tudok, de érdemben nem válaszol senki.

csak egy néző 2015.08.25. 18:17:39

@I do not know WHO PPER is.:
"Szaúd-Arábiában a hatóságok azt fontolgatják, hogy a halálos ítéletek végrehajtásánál a lefejezés helyett áttérnek a golyó általi halálra. A váltásra az az egyszerű gyakorlatias ok hajtja a hatóságokat, hogy az országban hiány van a lefejezéshez szükséges szakszerű kardhasználatra kiképzett profiból. Szaúd-Arábiában illegális a születésszabályozás. A nem muzulmánok nem lehetnek Szaúd-Arábia állampolgárai. Az országban az iszlámon kívüli vallásoknak nem lehet imahelye, temploma. Nem muzulmánt nem lehet Szaúd-Arábia földjébe temetni.

"Van-e ok elégedetlenségre Szaúd-Arábiában? A válasz: lenne, hiszen nincs demokrácia, nagy a korrupció, működik a vallási rendőrség, és még egy tevének is több joga van, mint a nőknek: az állat szabadon mozoghat, a nők nem. Mindemellett a lakosság 60 százaléka 24 év alatti – a családokban átlagosan 10 gyerek van –, vagyis felnőtt egy tehetős, világlátott, internetet használó, nyelvet tanuló korosztály, amelyiknek elvben el kellene utasítania a társadalmi berendezkedést, mégsem teszi. Thékes István szerint azért, mert a zsigereikben vannak a hagyományok, és azért, mert a 27 milliós államban a nagy többség élvezi a 90-es évek Amerikájának fogyasztói szokásait."

"Schiffer: El kell dönteni, hogy a terrorizmus vagy ... - Mandiner
mandiner.hu/.../20150113_schiffer_el_kell_donteni_hogy_a_terrorizmu...
2015. jan. 13. - Ugye azt tudod, hogy Szaud-Arábia, meg Katar pénzeli az IS-t? Ez nem pletyka, ezek hivatalos hírek voltak. Tudod, azok is szuniták, mint az IS."

Exploiter 2015.08.25. 18:58:27

@jt:

Ne haragudj, de ez még ebben az idióták által uralt témában is kirívó nagy marhaság.

A kedves bácsik azért vannak itt, mert a nyugati nagy szavak ellenére ANNYIRA nem akarják, hogy oda menjenek, hogy már itt leszedik az osztrák rendőrök a vonatról őket.

Persze aki azt mondta, hogy ez lesz, az csak károgott, nincs itt semmi látnivaló. Te pedig képes vagy leírni, hogy az orbán direkt tartja itt őket, hogy legyen mivel riogatni a lakosságot. Ahhha.

Nagyon-nagy gebasz lesz itt, és nem, ez nem kizárólag orbán hibája, sőt, kifejezetten úgy érzem, hogy jelenleg bármelyik másik párt csak rosszabbul tudta volna kezelni a helyzetet. Ami azért nagyon kemény fejlemény.

Kampfer 2015.08.25. 20:19:29

@jt: Nos, továbbra is vártam volna egy érdemi állásfoglalást, hogy vajon az LMP és Ön szerint MI LENNE A MEGOLDÁS a migráns kérdésben? Hogyan kell(ene) kezelni ezt a helyzetet...?
Kamp.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.25. 22:59:26

@Eszter8826: @Kampfer: @Tudományos libsizmus: @Ballib Cenzúra: Azt hiszem, az élet kicsit túllépett az Európáról alkotott véleményeteken: index.hu/kulfold/2015/08/25/soron_kivul_fogad_be_minden_szirt_nemetorszag/
Én sokat járok nyugaton, tudom, hogy ott nagyon más a kultúra, kevesebb a gyűlölet, mint Magyarországon. Nem csoda, hogy a gazdaság is jobban működik, és a menekültek is oda tartanak...

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.25. 23:07:53

@I do not know WHO PPER is.: Nagyon jó a kérdés. A válasz talán az, hogy@prolee: akkor keresztül kellene vágni az Iszlám Állam teljes területén.

Kampfer 2015.08.25. 23:41:36

Jah, hogy már nem is jelenik meg a válaszkomment? Ok... Respekt! És grat!
Kamp.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.26. 00:03:06

@Kampfer: nem értem, milyen megoldást akarsz, szerintem sokal jobban érinti az országot a folyamatos kivándorlás, mint a bevándorlás, mert az utóbbi csak átvándorlás.
Ha az átvándorlást akarod megállítani, akkor azt Szíriában és Afganisztánban kell kezdeni pl úgy, hogy nem bombázod szét őket, majd ha ez nem sikerült, a szomszéd országokat kell támogatni, hogy emberi módon tudják ellátni a hozzájuk érkező menekülőket.

Kampfer 2015.08.26. 00:07:18

@jt: Tisztelt JT! Semmitmondó és ostoba válaszát köszönöm! Alant néhány utalás csak a 'kedvenc' hírportálunkról az elmúlt napokból! Jó olvasást!

index.hu/kulfold/2015/08/25/megint/

index.hu/kulfold/2015/08/24/felgyujthattak_egy_menekulteknek_elokeszitett_epuletet_nemetorszagban/

index.hu/kulfold/2015/08/22/neonacik_tomboltak_egy_nemet_menekulttabornal/

index.hu/kulfold/2015/08/20/tomegverekedes_volt_egy_nemet_menekultszallon/

index.hu/kulfold/2015/08/17/menekultek_migracio_kerites_2015_nemetorszag_ausztria_hatarorizet_hatarorseg/

index.hu/kulfold/2015/08/14/nemetorszag_felulvizsgalja_a_menedekkeroknek_jaro_juttatasokat/

Hogy kinek a véleményén lépett túl a az élet, erre még érdemes lesz visszatérni! De mindez nem homályosítja el azt a TÉNYT, hogy semmilyen kérdésre nem válaszolt, SEMMILYEN értelmes és épeszű alternatívát nem vázolt, amit akár Ön, akár az LMP elfogadhatónak és kivitelezhetőnek tart! Azért köszönöm mégis ezt a kirívóan semmitmondó és üres reakciót, mert rávilágított arra az alapigazságra, hogy csa LEHETNE más a politika...! És a politikus... De nem más, éppolyan, mint a többi és amelyek közé sorolják... Szánalmas! Előre a 2%-ért!
Kamp.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.26. 00:13:21

@Kampfer: automatikusan moderálásra érkezett be. Gondolom, mert benne volt a náci.
Na de hogy válaszoljak is: persze, nyugaton is vannak neonácik, csak nem kicsit lenézi őket a masszív többség. Persze vannak kivételek, ahol a szélsőjobb már komoly választási tényező, de nemigen jutnak kormány közelébe.

Egy a lényeg: itthon egy felfújt problémáról van szó, nem veszik el a magyarok munkáját, nem állnak sorba segélyért, és nem sátoroznának a közterületen sem, ha nem hagynák, nem idéznék elő.

Ballib Cenzúra · http://ballibcenzura.blog.hu/ 2015.08.26. 08:35:55

@jt:

És mikor helyesbíted a posztot kedves Tamás ?

Hisz betettem már a linket, ami az egész irományt hiteltetleníti.
Ugyanis mint kiderült, (már egy hónapja kiderült), kifejezetten az osztrákok kérték, hogy szedjük le a vonatokról a migránsokat, nem pedig Orbán Viktor.

hvg.hu/itthon/20150728_Ausztria_komolyabb_orizetet_kuld_a_magyar
Az osztrák APA hírügynökség jelentése szerint a belügyminisztérium jelenleg megbeszélést folytat Magyarországgal az Ausztriába érkező vonatok ellenőrzéséről. A belügyminisztérium közlése szerint az osztrák és a magyar rendőrség közösen fogja a vonatokat és az érintett magyarországi pályaudvarokat ellenőrizni, így megakadályozhatják, hogy az illegálisan utazók Ausztriába menjenek tovább.

Kampfer 2015.08.26. 10:53:36

@jt: Üdv! Akkor részletesen: a kivándorlás egyértelműen a munkaerőpiaci folyamatok és a jövedelmi viszonyok következménye. Az értelmiséget követte a technikusok, szakmunkások tömege és most már az alacsonyabb végzettségűek is mennek. Mivel 16 éve multinál dolgozom, nagyon jól látom, hogy a multiknak milyen szerepe van ebben a folyamatban. Ez persze nem menti a hazai munkáltatókat sem, de az szembetűnő, hogy a multi itthoni leányvállalata és az anyavállalat közötti 'pénzszivattyú' hogyan lehetetleníti el az itthoni cégek gazdálkodását (számlázási trükkökkel az itt termelt haszon kint landol)! Ezzel párhuzamosan az itteni cégek vezetésének a módszerei, retorikája és szemlélete egyenes előidézője, hogy a szakemberek elvándorolnak. Persze, az is tény, hogy ebben a politika sem kínál változást.
De vissza a témához. Az, hogy Szíriában, Afganisztánban mi van, nem a mi dolgunk, szerintem egy magyar gép sem dobott oda bombát, egy magyar PSZH sem lőtt ott egyetlen épületet sem! Az értintett államok nyugaton vannak.
Továbbá, ha csak 'átvándorlók', akkor tegyék azt, de ezzel ne vegye Magyarország azt a terhet a nyakába, hogy holmi eu-s egyezmények miatt utána ezeket szépen visszapaterolják hozzánk! Ha akarnak, tőlem menjenek Németországba! Az összes... Nem nagyon tud már foglalkoztatni az 'állampolgári' németek fájdalma, ők akarták maguknak a merkelt, hát hajrá! DE! Ha átvándorolnak, akkor elvárható lenne, hogy ne úgy tegyék, mint egy mocskos csürhe! Nem kell papírokat eldobálva, mindent letaposva állat módjára vándorolni! Továbbá fel kéne fognia a migránsoknak, hogy ők itt csak migránsok! Illegálisan vannak itt! NEM szabhatnak feltételeket, nem követelhetnek! És szerintem igenis joga van a magyar államnak akár erőszakot alkalmazni ellenük, ha meg akarja védeni az ország szuverenitását és a polgárok biztonságát! Azt én is támogatom, hogy ha akar, menjen mind a fritzekhez! De ne maradjon itt egy sem, ne akarja őket senki integrálni és ne a magyarság kontójára babusgassák itt őket! Legyen komplex a megoldás, ok! Ezt intézze közösen az eu! Ebben legyen határozott!
Kamp.

Kampfer 2015.08.26. 11:07:10

@jt: ??? A 'n*ci' már szitokszó??? Ezt most nem értem... Ennyire ne legyünk á pc-k! No de mindegy is, ez az Ön blogja!

"...nyugaton is vannak neonácik, csak nem kicsit lenézi őket a masszív többség."

Egyrészt ezt én már nem hiszem el. De ha tévedek is, nézzük meg a trendeket és térjünk vissza rá pár hónap múlva. Esetleg addigra az is kiderülhet, hogy kinek a véleményén lépett túl az élet!

"...itthon egy felfújt problémáról van szó, nem veszik el a magyarok munkáját, nem állnak sorba segélyért, és nem sátoroznának a közterületen sem..."

Pár hónapja valaki 'áproblémaként' definiálta. Való igaz, nem az LMP! Az, hogy naponta má nem 1100 migráns érkezik, hanem 2000, szerintem nem felfújt probléma, hanem a tények este hétkor! És a társadalom nem azért idegenkedik, mert a munkáját vagy a lehetőségeit félti, hanem egyszerűen a biztonságát és az életét! A környezetemben a nyáron tűntek fel, természetesen szétbarmolták a parkot, hangoskodva beugattak mindenkinek, a nőket zaklatták és a közeli kocsma(!) közönsége ment ki egyszer egy nőnek segíteni, amikor ez a mocskos csürhe inzultálta! Pedig ők csak átvándorolnak. Ez pár hónapja kezdődött, nem is szeretnék belegodolni, mi lehet itt évek múlva!

Az is biztosan szítja a feszültséget, hogy ilyen tgm és gyurcsány féle, magukat tényezőknek tartó elemek nyíltan támogatják a tömeges befogadást és integrációt (omg)! Csak elég megnézni ennek a kísérletnek az 'eredményét' a mai nyugati államokban! Telesen megértem, ha ebből a még értelemmel rendelkező Kelet-európai államok nem kérnek! Ez nem egy egészséges folyamat, azt gondolom, ennek minden lehetséges módon gátat kell szabni! Ha máshol nem, akkor a határainkon!
Kamp.

Kampfer 2015.08.26. 11:25:36

Jakabfy úrnak!

Gondolom, akkor ez csak a következmény:
index.hu/belfold/2015/08/26/konnygazt_vetettek_be_a_roszkei_menekulttabornal/

Ez pedig az ok lehet:
index.hu/belfold/2015/08/26/konnygazt_vetettek_be_a_roszkei_menekulttabornal/

Ez pedig a kétségbeesett megoldási kísérlet:
index.hu/belfold/2015/08/26/hatarzar_kerites_rendorseg_hatarvadasz_rendortiszti_szakkozepiskolas/

És egy cseh kormánytagnak van végre egy értelmes elgondolása:
www.origo.hu/nagyvilag/20150825-nato-beveteserol-beszelt-egy-cseh-kormanytag-migracio-bevandorlas-menekultek.html

Európának el kellene már gondolkodnia az ausztrál és az amerikai gyakorlaton a migráns áradat kezelésével kapcsolatban!
Üdvözlettel:
Kamp.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.26. 14:36:07

@Ballib Cenzúra: Sajnos egyikünk sem tudja, miben állapodtunk meg az osztrákokkal. Az viszont szerintem a helyzet félrekezelése, hogy a legális továbbutazást akadályozzák, hiszen (i) Ausztria is csak tranzitország 95%-ban, és (ii) az embercsempész maffiák bizniszét pörgetik az államok.
Sajnos az sem transzparens, hogy mit (és miért) tesznek a magyar hatóságok.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.26. 14:44:28

@Kampfer: Persze, meg kell fogni a transzferáras pénzszivattyút.
Azt meg nem tartom ördögtől valónak, hogy Magyarország 1% körüli mértékben kvóta alapon befogad. Ha egymillió szír érkezik az EU-ba, akkor ez az ország lakosságának egy ezreléke, ezer lakosra egy bevándorló. Csak persze földrajzilag kábé egyenletesen legyenek elosztva, és ne gettósítva egy ma is gettósodó részen. Mondjuk annak fejében, hogy Mo, mint a fejlett világhoz tartozó ország (szerintem a föld lakosságának legfejlettebb 10%-ába tartozunk) 25 éve kábé nulla forinttal segíti a harmadik világot. Ezt persze csak a háborús övezetekből érkezőkre értem. A mostani német javaslatok elég józanok.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.26. 14:47:16

@Kampfer: elolvasás nélkül is mondom, hogy ez még elő fog fordulni párszor. Teljesen várható volt, a feszültséget tovább fogják szítani, és a macedón blokádon áttört hullám is érkezik. Kérem, ezeket az eseményeket ne rajtam kérje számon, sajnos semmi hatásom nincs arra, hogy megelőzzem ezeket. Remélem, nem fog senki sem fog Magyarországon meghalni.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.26. 14:49:23

@Kampfer: Ja, a náci szót tartalmazó kommentet szerintem a blog.hu automatikusan nem jeleníti meg, hanem a moderátornak küldi. Amint beléptem, felengedtem.

Kampfer 2015.08.26. 15:25:50

@jt: Üdv! Rendben, elfogadva a gyakorlat. Köszönöm!
Kamp.

Kampfer 2015.08.26. 15:37:17

@jt: Nos, itt van a feloldhatatlan ellentét, ezért nem tartom támogathatónak a 'baloldali' erőket (liberálisról már nem is beszélve), de ezek szerint az LMP migrációs politikáját sem! Én ugyanis elfogadhatatlannak és ördögtől valónak is érezném 10000(!) szír vagy akármilyen más nemzetidegen tömegek betelepítését (integrációjuk esélytelen), majd itteni politika által erőszakolt 'szétosztását' az ország területén! Egyszerűen a magyar társadalom NEM ALKALMAS erre! Politikai és etnikai feszültségekkel terhelt, sérülékeny gazdasággal bíró a társadalmunk, amely a nemzeti identitását is teljesen elveszítette az elmúlt 25 év alatt. Erre rászabadítani 10000 migránst szerintem egyszerűen bűn, amit nem szabad engedni! Ha ezt bármely politikai erő vallja, akkor azt remélhetőleg a választásokon ezért kegyetlenül meg is bünteti a politikailag aktív társadalom! A nyugati példák egyértelműen mutatják, hogy ez zsákutca! És itt most teljesen mindegy, hogy ezek a szírek keresztények, muszlimok vagy alaviták... Meg kellene már békélnie a politikai elitnek a társadalom idegenellenes hangulatával. Ezt 'erőszakkal' megpróbálni változtatni, propagandával nevelni vagy megpróbálni nevetségessé tenni szerintem elfogadhatatlan! Továbbá a mostani helyzetünkben nem hiszem, hogy számonkérhető, ha anyagilag nem támogatjuk a harmadik világot. A német javaslatok lehetnek józanok, örüljenek nekik a németek és valósítsák is meg. Továbbra is álszentnek és arrogánsnak tartom a német politikai elit Magyarországhoz való viszonyát, ha nem lenne köztünk szoros gazdasági kapcsolat, simán ellenségesnek lehetne minősíteni a merkelt! A belügyük, hogy hogyan kezelik a migráns kérdést, ezt elismerjük. Ahogyan az magyar belügy, hogy nekünk mi a szándékunk a migránsokkal. Ehhez nekik semmi közük! Szerencsére működik még annyi önvédelmi mechanizmus a társadalomban, hogy ellenezzen bármilyen migránsok letelepítését vagy befogadását! Bízom benne, hogy ez továbbra is így marad és csak erősödni fog. Akkor is, ha ez a németeknek, a baloldalnak vagy akár az LMP-nek nem tetszik!
Kamp.

Kampfer 2015.08.26. 15:45:48

@jt: Eszem ágában sem volt, hogy számonkérjek bármit is, jó eséllyel nem Ön vagy az LMP tolja ide a migránsok özönét! A megoldásról érdeklődtem csak, de a fentiek alapján kaptam Öntől egy választ, ami legalább egy teljesen egyenes és konkrét válasz.
Válaszával kapcsolatban már csak egy kérdésem lenne: feltételezve (de meg nem engedve) 10000-et befogadunk és valami kísérletet teszünk a letelepítésükre. Ha ezt még tíz másik ország is megteszi, akkor segítettünk 100000 szírnek. Mit fogunk mondani a további félmilliónak? És a további millió afgánnak, irakinak, szomálinak, eritreainak, stb...? Nem fog-e ez a befogadás egy újabb áradatot indukálni? Sokak véleménye szerint (magam is ezt vallom) az olaszok és a görögök ott vétettek maguk és Európa ellen hatalmasat, hogy a kihalászott migránsokat magukhoz vitték partra és nem vitték vissza líbiai vizekre, ahogy az ausztrálok vagy a malájok tették! A szárazföldön pedig az amerikai és spanyol gyakorlatot kellene Európának követnie! Már csak az egészséges önvédelem jogán is! Sanszos, hogy ha az első 50 hajót visszavontatják a líbiai partokra, a sebesülteket pedig a nemzetközi vizeken lévő kórházhajókon látják el, majd utána visszahajózzák őket a líbiai partra, akkor minden humanitárius kötelességnek eleget téve megmentették a vízen lévőket, ugyanakkor a saját polgáraikat sem tették volna ki ennek az őrületnek! Ha ezt egy olasz, görög vagy európai vezető nem látja át, akkor egyenesen ostoba és alkalmatlan, vagy egyszerűen csak egy közönséges áruló! Jelenleg az eu politikája újabb migráns hullámokat indukál, ebben pedig semmiképp sem szabad támogatnunk őket vagy együttműködni velük! Értelmes nyilatkozatot eddig a cseh kormányfő helyettesétől lehetett csak hallani tegnap!
Üdvözlettel:
Kamp.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.27. 22:44:08

@Kampfer: Nyilván nem várható, hogy egyetértünk a migránshelyzet kezelésében :)
De ha mond nekem valaki egy másik épkézláb ötletet, amely nem az, hogy visszahajtjuk őket Szíriáig, akkor ki vele. Ha nem küldjük vissza őket, akkor kizárásos alapon valahogyan el kell osztani őket a Szírián kívüli országok között. A különféle falak, kerítések, hajók és hadsereg bevetése csak a köztes országok közötti elosztásba szólnak bele. Szerintem jóval intelligensebb, kulturáltabb és európaibb lenne, ha ezt az elosztást tárgyalásokkal rendeznénk, és nem fenyegetéssel.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.31. 11:49:27

@Kampfer: @Ballib Cenzúra: @Exploiter: @Eszter8826: @csak egy néző: @nem akármilyen anyagból gyúrt állat:
Gyerekek volt itt minden baromság a kommentekben egy hete, mi vagyunk a nyugati civilizáció védőbástyája, nem fog-e a befogadás újabb áradatot indukálni, az osztrákok a hibásak. Az utóbbi napokban felmerült tények meg azt mutatják, hogy
(i) minden próbálkozás a hullám megállítására embercsempészethez, és tömeges halálhoz vezet, (nol.hu/kulfold/ferenc-papa-a-71-halott-bevandorloert-imadkozott-1560045)
(ii) még a német fociultrák is együttéreznek a menekültekkel (lebuzz.eurosport.co.uk/viral/refugees-welcome-inspiring-scenes-at-germanys-football-grounds-2675/)
(iii) Németország befogadja a Szíriából érkezőket, és különvonatokat akar ide értük. Mert még azt sem tudjuk megszervezni, hogy fájdolommentesen átmenjenek rajtunk. (hvg.hu/itthon/20150831_Kulonvonatokkal_mentik_ki_a_szireket_a_ne)

nem akármilyen anyagból gyúrt állat 2015.08.31. 16:08:16

@jt:
Update: nem lesz különvonat

Az osztrákok pedig megállítjották a menetrend szerinti vonatot a határ előtt:
"Az osztrák belügyminisztérium azzal számol, hogy a magyar hatóságok megteszik a szükséges lépéseket. Feltételezhetően a magyar rendőrség a papírok nélkül utazó migránsokat leszállítja és menekülttáborba helyezi el. "

index.hu/belfold/2015/08/31/menekultek_bevandorlok_krizis_percrol_percre/

Össze bírod ezt rakni, te gyagyás?

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.08.31. 16:53:53

@nem akármilyen anyagból gyúrt állat:
Na jó, különvonat nem lesz (pedig jó lenne, ha nem akarjuk, hogy megtöltsék az összes menetrend szerintit). De azért te igen szelektíven olvasol: index.hu/kulfold/2015/08/31/nemetorszag_nincs_felso_hatar_minden_szir_johet/

Más: én nem sértegetlek, és ezt tőled is elvárom. Ez még az én blogom.

Kampfer 2015.08.31. 18:13:52

@jt: Üdv! Két dolgot le kell szögezni! Az egyik az, hogy nyilván nem lehet őket visszahajtani Szíriába (vagy Afganisztánba vagy Irakba)! Az első biztonságos országba kell őket deportálni.
A másik alapvetés pedig, hogy nem lehet, de nem is KELL őket 'szétosztani' a különböző tagállamok vagy államok között! A kulturált és intelligens megoldásokat a probléma volumene szerintem már bőven túlnőtte! Itt a saját érdekek mentén történő cselekvés és politizálás lehet az egyetlen megoldás! A jelen formájában a kerítés sajnos nem megoldás. Sokkal kiterjedtebb, magasabb, erősebb, védettebb és fenyegetést jelentő határzárra lett volna szükség már akár egy éve! Egyértelmű, hogy az unio szabályozása (amit egyébként épp Magyarország tart be következetesen, a migránsok regisztrációját és mozgásuk korlátozását illetően) alkalmatlan a helyzet kezelésére! Bármennyire is azon dörzsöli a kezét a 'demokratikus' ellenzék, remélhetőleg mindent elkövet a kormányzat, hogy a lehető legkevesebb migráns a lehető legrövidebb ideig legyen az országban... Sajnos nem tűnik ebben határozottnak és konzekvensnek a kormányzat!
Kamp.

Kampfer 2015.08.31. 18:23:49

@jt: Az itt felvetett ötletek és megoldási javaslatok ugyan elég széles skálán mozogtak, de abban azért volt konvergencia, hogy a migránsok ÖNKÉNYES és ERŐSZAKOS vándorlásának a megakadályozására irányultak. Fölmerült a kérdés, hogy egy többezres tömeg határon önkényesen és erőszakosan végehajtott átnyomulása (ti. Macedóniában) tekinthető-e erőszakos cselekedetnek! Nos, ha egy ember követné el, akkor is az lenne, ha többezer, akkor szintén! Ez utóbbi esetben a veszélyessége is jóval nagyobb. A kérdés az, hogy egy szuverén állam erre reagálhat-e erőszakkal vagy kényszerítő eszközökkel. Határozott meggyőződésem, hogy erre minden szuverén államnak minden joga megvan. Sajnos a bejutásukat már buktuk, itt vannak... Amit viszont nem szabadna elbuknunk, az a határozott válaszlépés arra, ha a migránsok önkényesen el akarják dönteni, hogy mi történjen egy országban, ahol jogellenesen tartózkodnak és semmi beleszólásuk sem kellene, hogy legyen a helyzet rendezésébe! Magyarország a görögöktől eltérően az egyezményekhez tartva magát regisztrálja és korlátozza a mozgásban a migránsokat. Erre a németek és az osztrákok, illetve már a franciák is minket ugatnak. Sajnos nincs egy határozott külügyminiszterünk, csak egy szerencsétlen kis skála-kópé, aki képtelen a megfelelő határozottsággal leüvölteni a német és francia külügyér hajmaradékát! Ezt egyszerűen nem szabadna eltűrni! Írásos nyilatkozatot kellene kérni ezektől, hogy a migránsok továbbengedését tartják-e szükségesnek. Ha igen, induljanak a vonatok, pakolják őket tele és meg se álljanak a németekig. Az utolsó vonat után viszont célszerű lenne elgondolkodni a vasfüggöny újjáépítésén és egy 'update' műveleten is! Amit a németek és a franciák tesznek, csak ostoba tüneti kezelés, amit mondanak, az pedig gusztustalan és hazug propaganda! A mostani társadalmi reakciók mellé tegyük majd oda egy év múlva az akkori reakciókat és az akkor aktuális problémáikat is! Úgy lesz teljs a kép!
Kamp.

nem akármilyen anyagból gyúrt állat 2015.08.31. 20:50:46

@jt:
Na jó, elismerem túl tömören fejeztem ki a véleményem arról, hogy makacsul ragszkodsz egy olyan állásponthoz, ami csupán a politikai PR látszatvilágán alapul. A színfalak mögött egy teljesen másfajta diskurzus zajlik, bár őszintének azt se mondanám. Én csak azt tudom javasolni, hogy kövesd szorosan az eseményeket (ne a hablaty nyilatkozatokat!) néhány napig, és aztán majd visszatérhetünk

Ma délután belementem a német nyelvű online hírekbe, és persze a kommentárokba is (ezek többet elárulnak a jövőről). Többen is azt írták, hogy az EU a mai napon megszűnt, és ez sajnos találó kritika. Ausztria gyakorlatilag felmondta Schengent, Németország meg süketel hozzá, mint ahogy várható is volt, bár az akciójuk egyelőre csak figyelmeztetés. De akkor is többet elárul, mint a tömegfogyasztónak szánt PR nyilatkozatok

nem akármilyen anyagból gyúrt állat 2015.08.31. 20:58:48

@Kampfer:
"Írásos nyilatkozatot kellene kérni ezektől, hogy a migránsok továbbengedését tartják-e szükségesnek"

Ez megtörtént. Válasz úgysem lesz a német kormány részéről (a többiektől még kevésbé várható), inkább arra kellett hogy eljuttassa az üzenetet ezen országok polgáraihoz

Konszenzus nyilván nem lesz, mivel nincsenek olyan álláspontok, amik között egyeztetni lehetne. Mindenki harca mindenki ellen, a saját érdekek kíméletlen érvényesítése, és folyamatos hazudozás. Ez a pillanatnyi diagnózis az EU-ról, amit a migrációs válság tett nyilvánvalóvá

Kampfer 2015.08.31. 21:10:03

@nem akármilyen anyagból gyúrt állat: Üdv! Én is ezt gondolom, ez csak egy lózung a nyomorult osztrákoktól és a szutyodék 'állampolgári' németektől...! Rég észre kellene már vennünk, hogy ezek ELLENSÉGES államok! Úgy is kellene végre viszonyulnunk hozzájuk! Amit ez a merkel, a steinmeyer meg ez az osztrák ribanc megenged magának, ez a pofátlanság csúcsa! Egyértelmű, hogy ez a szemét banda meg akarja szépen szívatni a Kelet-európai államokat (ahogy eddig is tette) és arról szól a történet, hogy a 'közös európai álláspont' mögé rejtőzve a maguk érdekei szerint alakítsák a dolgokat! Egyértelmű, hogy nem létezik közös európai érdek és közös európai cselekvési terv! Háttérben folyó könyöklés és egymás lábának taposása megy. Ez egyrészt már röhejes, másrészt szánalmas! A legrosszabb viszont az, hogy mindez a mi bőrünkre megy...!
Kamp.

nem akármilyen anyagból gyúrt állat 2015.08.31. 21:29:07

@Kampfer:
Azt nem írom alá, hogy ellenségek volnának, de tény, hogy a mézesmázos szavak mögött nyers érdekek húzódnak meg, és az egoizmus elválaszt

Sajnos a legnagyobb probléma, hogy Mickl-egerekkel, pártranglétrán felkapaszkodott senkikkel nem lehet dűlöre jutni. Ezek a senkik csak az igazodáshoz értenek, és ha nincs direktíva amihez igazodni lehet, akkor vége a tudomnyuknak

Senkik tarka gyülekezete, ez most a felállás az EU-ban. És ezek a senkik akarják terelgetni az egyre elégedetlenebb polgáraikat, ha már a menekültekre nem bírnak befolyást gyakorolni. Ezzel gyakorlatilag elárulják, akik megválasztották őket

Kampfer 2015.08.31. 22:01:37

@nem akármilyen anyagból gyúrt állat: Elfogadom az érvelésed! De csak egy nevet említek: ez a juncker nevű szennyedék! Az eu-t minősíti, hogy egy ilyen gusztustalan féreg vezeti ezt a trágyadombot! Megértem az orbánt, hogy nem bízott benne és nem támogatott egy ilyen mocskot! Persze, ezt az orbán is nyilván jól felfogott politikai érdekből tette...
Kamp.

Kampfer 2015.09.01. 19:32:44

@jt: Ami még egy alapvető különbség! Persze, nem értünk egyet a migránsokkal kapcsolatban. Ez ok. Ami viszont nem ok, az az, hogy álláspontom szerint a migránsok eltávolításával, szegregálásával vagy továbbengedésével nem gyakorolunk hatást a többi (akár migránsokat támogató) polgár életére! Nem kénszerítünk másokat új feltételek és körülmények közé. Ha viszont a balosok és liberók véleménye szerint letelepítünk (akár akaratuk ellenére), integrálni próbálunk 8-10-15 ezer migránst, azzal hatást gyakorlunk MINDEN polgár életére! Azokra is, akik ebből nem kértek és nem is támogatták! És azokéra is, akik még meg sem születtek! Nem kényszeríthetjük senkire sem a 'multikulti' gyötrelmeit vagy a 'színes társadalom' rémképét csak azért, mert némelyek szerint ez olyan szép és 'trendi'! Nem az! Nagyon veszélyes és számtalan példa bizonyítja a kockázatát! Bárki mehet segíteni a migránsoknak akár Törökországba, akár Libanonba. Úgy segít és támogat, ahogy akar! De ne a többi itthoni polgár bőrére tegye!
A mai és tegnapi fejleményekről pedig már beszélni sem érdemes, annyira szánalmas!
Kamp.

DFK 2015.09.02. 07:50:35

Tamás! Nem Köztársaság tér, hanem II. János Pál pápa tér.
Aztán mit szólsz ahhoz, hogy most már hőbörögnek az illegális bevándorlók. Ha nem akarnak Magyarországon lenni, ne tessék bejönni a zöldhatáron. Mível ők hívatlan vendégek, jogokról ne nagyon kiabáljanak.

degeneral 2016.07.21. 13:13:27

Hat ennyi. Most olvastam ezt az igencsak demagog cikket. Ezek szerint az LMP is ugyanugy politizal, mint minden mas magyar part.

Innentol kezdve egy pocsot fogok rajzolni minden egyes szavazolapomra, amig nincs valami ertelmes politikai mozgalom, akikre erdemes szavazni.
süti beállítások módosítása