A MÁV a gödöllői vonal felújítása miatt buszokkal pótolja a Hatvan és Miskolc felé menő vonatait. Amolyan káeurópai módon a társadalmi igényekre magasról téve nem is mérlegelte, hogy a vonatokat esetleg vonattal pótolja, meg azt sem, hogy a gyorsvonatok utasai ne bokorugró pótlóbusszal kényszerüljenek a fővárosba eljutni. Hasonló, az igénytelenség métert kiakasztó dolgot művelnek Józsefváros és Erzsébetváros határán, a Keleti pályaudvarnál.
A pótlóbuszok a Verseny utcából indulnak. Mérjük le, hogy ez mennyi gyaloglást is jelent a metrókijárattól! 340 méter. A pénztáraktól még több.
Na de hol lenne hely a buszoknak? Meglepő módon, a buszállomásokon. Vajon miért nem bírta kiizzadni a MÁV, hogy a BKK buszállomási területről, netántán a taxiállomás területről induljanak a járatok, még ha a tárolás/várakozás a Verseny utcában is marad? Nyilván azért, mert meg sem próbáltak a BKK-val együttműködni. No de miért mindig az utast kell túráztatni? Ja, megszokásból.
Ezekről a helyekről indulhatna egy utasbarát vonatpótló
A MÁV nemrég jött rá arra, hogy a Verseny utcai macskaköves járda alkalmatlan a gurulós bőröndös utasoknak: lassítani kell, hangos és tengelytörő. Hetekkel a vonatpótlás kezdete után jöttek rá, hogy le kellene aszfaltozni. Javaslom helyette, hogy az indulást helyezzék vissza a civilizációba, a felújított térre.
Tiritarka vonatpótlás
Ezen kívül a Verseny utcaiakat sem kérdezte meg senki. A buszok hangosak és pöfögnek, hogy fűteni tudjanak, nyáron meg majd azért fognak, hogy menjen a légkondi. A MÁV méltó régi nagy híréhez. Mit rákentek a századok, mind ottmaradt.