HTML

Bemutatkozás

jakabfy.jpg

Zöld közszereplő, korábbi önkormányzati képviselő Józsefvárosban (2010-2019, LMP), Józsefváros és Ferencváros külső részének országgyűlési képviselőjelöltje (2014 és 2018). Szakpolitikai területek: gazdaság, közlekedés, energiapolitika.

Azért küzdök, hogy közös erőforrásainkat közös fenntartható jövőnk megalapozására fordítsuk, ne magánzsebekbe tömjük, és ezzel további százezreknek adunk munkát, és megélhetést.

Friss topikok

Címkék

Vonatpótlás – Kis-Balkán a Keletinél

2019.03.19. 16:33 jt

A MÁV a gödöllői vonal felújítása miatt buszokkal pótolja a Hatvan és Miskolc felé menő vonatait. Amolyan káeurópai módon a társadalmi igényekre magasról téve nem is mérlegelte, hogy a vonatokat esetleg vonattal pótolja, meg azt sem, hogy a gyorsvonatok utasai ne bokorugró pótlóbusszal kényszerüljenek a fővárosba eljutni. Hasonló, az igénytelenség métert kiakasztó dolgot művelnek Józsefváros és Erzsébetváros határán, a Keleti pályaudvarnál.

A pótlóbuszok a Verseny utcából indulnak. Mérjük le, hogy ez mennyi gyaloglást is jelent a metrókijárattól! 340 méter. A pénztáraktól még több.

Na de hol lenne hely a buszoknak? Meglepő módon, a buszállomásokon. Vajon miért nem bírta kiizzadni a MÁV, hogy a BKK buszállomási területről, netántán a taxiállomás területről induljanak a járatok, még ha a tárolás/várakozás a Verseny utcában is marad? Nyilván azért, mert meg sem próbáltak a BKK-val együttműködni. No de miért mindig az utast kell túráztatni? Ja, megszokásból.

Ezekről a helyekről indulhatna egy utasbarát vonatpótló

A MÁV nemrég jött rá arra, hogy a Verseny utcai macskaköves járda alkalmatlan a gurulós bőröndös utasoknak: lassítani kell, hangos és tengelytörő. Hetekkel a vonatpótlás kezdete után jöttek rá, hogy le kellene aszfaltozni. Javaslom helyette, hogy az indulást helyezzék vissza a civilizációba, a felújított térre.

   

Tiritarka vonatpótlás

Ezen kívül a Verseny utcaiakat sem kérdezte meg senki. A buszok hangosak és pöfögnek, hogy fűteni tudjanak, nyáron meg majd azért fognak, hogy menjen a légkondi. A MÁV méltó régi nagy híréhez. Mit rákentek a századok, mind ottmaradt.

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jakabfytamas.blog.hu/api/trackback/id/tr6214701280

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TheSaurus 2019.03.20. 15:12:42

Én időnként fényképezem az ablakból a buszra váró "szerencsétleneket", a galéria itt megtekinthető:

www.dropbox.com/sh/0303km668puwf1i/AAAy4E6fwBHh74WaEt9FE9GYa?dl=0

Sir Gombóc 2019.03.20. 15:26:00

Először talán tájékozódj! Nem hasra ütéssel lett kijelölve a jelenlegi hely, hanem épp ellenkezőleg, ugyanis vizsgálták (mivel önkormányzati, nem vasúti területek is érintettek, így azok és a BKK bevonásával tudomásom szerint) az általad felvetett helyszíneket is, de azok nem lettek alkalmasak végül.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2019.03.20. 15:31:26

@Sir Gombóc: Nem lettek alkalmasak? Nem bírják el a buszt, vagy mi a búbánat a probléma? Asszem nem pont az én hibám, hogy úgy újult meg a pályaudvar környéki terület, hogy egy vonatpótlást nem lehet megoldani rajta. De ha mégis, én kérek elnézést.

szamaritánus 2019.03.20. 16:10:36

340 metert gyalogolni kell, KI-BIR-HA-TAT_LAN!!!
a poszter vmi dagadek, ugye?

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2019.03.20. 16:31:45

@szamaritánus: igen, dagadék. Viszont elég ritkán járok Miskolcra vagy Hatvanba, így a vonatpótlót eddig nem használtam. Önt azért kérem, tegye meg (de lépcsőstől!) egy nehéz bőrönddel!
Azért javaslom azt is, hogy kérdezze meg az ott lakókat, hogy szerintük is jó ötlet-e az ablakaik alatt túráztatni a motor, miközben van ott egy szép nagy tér is.

TheSaurus 2019.03.20. 16:53:05

Az itt lakók szerint nem jó ötlet. Rezeg az ablak reggel fél hattól este 8-ig, és most még csukva van. Idén nyáron se lesz nyitva. :(
Az utasok nyilván úgy megszokták a télen meleg, nyáron hűs (vagy fordítva?) IC-kocsikat, hogy be se ülnének egy nem agyonklimatizált buszba.

TheSaurus 2019.03.20. 16:57:11

Amúgy ez a 340 méter bőrönddel (babakocsival, gyerekkel) kimondottan sok lehet. Még akkor is, ha tudja az ember, merre kell menni.
A minap bandukoltam haza a Verseny utcában, és megállított egy háromtagú család, akik lélekszakadva rohantak a Stadion felé, hogy ugye arra van a Keleti? Még jó, hogy megkérdezték, ki tudja, mennyivel késték volna le a vonatot

Ahoj- 2019.03.20. 17:13:11

A MÁV a senkiházi,csókos, politikus haverok gyűjtőhelye. Szakember elvétve van. Jó pár éve akiket a MOL-ból elhajtoztak, ment a MÁV-hoz. Nem a MÁV a hülye, mi.... Hogy ilyen jellemtelen politikusaink vannak és mindig ezeket választjuk meg

Sir Gombóc 2019.03.20. 18:44:35

@jt: önkormányzati képviselő lennél vagy mi, járj utána, kérd ki a vizsgálati anyagot, ne a sült galambot várd.
Amúgy az index pl. ebben a cikkben foglalkozott a témával, ők több energiát fektettek a témába, mint te. Akkor ezt a választ kapták (és olvasható, hogy ez nem csak a MÁV-on múlott, de mindig is divat volt mindent a vasútra kenni):

index.hu/belfold/2019/02/12/kaptak_egy_buszpalyaudvart_a_verseny_utca_lakoi/

"Több opciót is végigvettek

Mint a válaszból megtudtuk, a BKK, a MÁV, a Volán, a NIF és az önkormányzat közösen vették végig a lehetséges megoldásokat. Több opcióval számoltak, az egyik az olvasó által is írt Kerepesi úti oldalon található parkoló, ahol trolibuszok megállója is van. Itt kapacitáshiány miatt nem tudták volna megoldani. A másik ugyanazon az oldalon egy ideiglenes BKK-megálló, ami a metrópótlók helye, ez viszont egy öböl nélküli megálló, emiatt ennek használata nagyban akadályozta volna a Kerepesi út befelé jövő forgalmát. Így maradt végül a Verseny utcai megoldás."

cso zsi 2019.03.20. 18:55:45

@Sir Gombóc: Nem érted.
Parkoljanak (álló motorral) a Versenyben, vagy az Aréna előtt, de az utasfelvétel legyen már emberközelben.

cso zsi 2019.03.20. 19:02:56

@szamaritánus: Nem a 340 méter a kibírhatatlan, hanem a napi + 2x340. Aki vonattal jár, az Isaszegen / Hatvanban sem az állomáson lakik.
Ott meg nincs mindenhol helyi járat minden vonathoz.

Sir Gombóc 2019.03.20. 19:45:04

@cso zsi: Te nem érted. Parkolás nélkül is, csak a beszállítás, kiszállítás szintén akadályozná a forgalmat, ami nem 1 perc, mint a helyi járatoknál. Ne feledd vonatonként akár 4-5 buszról is szó van! Valamint illene időben beállni felszállási helyre.

cso zsi 2019.03.20. 19:48:59

@Sir Gombóc: Ha nem kell jegyet kezelni / kiadni mint a "sárgabuszon", akkor pont annyi, mint egy helyi járaton. Felszállnak, és kész. Kiáll, és jön a következő busz. Mint a metrópótlásnál. Nincsenek összenőve, nem sínen mennek, úgysem egyszerre indulnak és érkeznek, csak hozzávetőlegesen.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.03.21. 08:29:48

@cso zsi: de kell jegyet kezelni, plusz a sofőr pakolja a borondoket a lenti csomagtartóba. Szóval nem "Felszállnak es kész."

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2019.03.21. 12:04:22

@Sir Gombóc: egyrészt sokkal több lehetőség volt, mint ez a kettő, lásd a rajzomat. Másrészt azt írtam, hogy legalább a felszállást kellett volna emberközelbe telepíteni, a felszállás és a járműtárolás szétválasztható/szétválasztandó, a tárolás messzebb is vihető, ki a lakóövezetből, pl az épülő Puskás stadion közelébe, ott széles az út, és nem is zavar senkit. Harmadrészt a mi önkormányzatunknál senki sem bólogatott, hogy egyeztettek vele, pedig felvetettem a bizottsági ülésen.

Sir Gombóc 2019.03.22. 15:33:05

@jt: akkor mégegyszer. Az, amit itt írtál, az láthatóan egy minden utánajárást nélkülöző iromány. Hitelesebb lenne, ha utána járnál a dolgoknak. Az csak feltételezés részedről, hogy nem vizsgáltak más lehetőségeket, többek közt az általad felvetetteket. A vizsgálat tényéről sajtónyilatkozat van. Ha valóban megtörtént a vizsgálat, annak nyoma kell legyen, minimum egy jegyzőkönyv, ami a megfelelő szervtől (MÁV, NIF, BKK) esetleg kikérhető.
Szerintem az lenne a minimum egy önkormányzati képviselőtől, hogy ennek utána jár és nem csak a levegőbe puffogtat. Mert ez így eddig nem más, csak a szokásos vasút fikázás.
süti beállítások módosítása