HTML

Bemutatkozás

jakabfy.jpg

Zöld közszereplő, korábbi önkormányzati képviselő Józsefvárosban (2010-2019, LMP), Józsefváros és Ferencváros külső részének országgyűlési képviselőjelöltje (2014 és 2018). Szakpolitikai területek: gazdaság, közlekedés, energiapolitika.

Azért küzdök, hogy közös erőforrásainkat közös fenntartható jövőnk megalapozására fordítsuk, ne magánzsebekbe tömjük, és ezzel további százezreknek adunk munkát, és megélhetést.

Friss topikok

Címkék

A társadalmi ellenállás ellenére is összevonják az óvodákat

2015.05.22. 15:50 jt

A Kocsis Máté vezette önkormányzat idén elhatározta, hogy összevonja a kerület óvodáit. A terv alapján egy csúcsvezetőt és három helyettest tesznek az intézményvezetők fölé, a mostani intézményvezetőket sokkal több órában visszaküldik a csoportokba dolgozni, míg a mostani vezető helyettesek munkájára a továbbiakban csak óvónőként számítunk, azaz vezetői kinevezésük megszűnik. Kocsis Máté a vitában elismerte kérdésemre, hogy a célok között szerepelt az, hogy a mostani vezetők munkaidejük nagyobb részét töltsék a gyerekekkel, bár az előterjesztés nem szólt erről egy szót sem.

A tervvel szemben ritkán látható társadalmi összefogás valósult meg. Két hét alatt ezer aláírás gyűlt össze, hétszáz szülőktől, és 300 támogatótól. A szülők aggodalmai nyilván abból is fakadnak, hogy élénk még az emlék az iskolák esetében a KLIK bevezetésekor történt állami káoszról, továbbá hogy minden fontos ügyben ezután a csúcsvezető fog dönteni, így például a pedagógiai programokat sem helyben hagyják jóvá.

Kocsis Máté megállapítása az volt, hogy a szülők politikailag motiváltan cselekedtek. A szülők persze többször kiemelték, hogy ez egyáltalán nem igaz, csak a gyermekek érdeke számított, a polgármestert ez egyáltalán nem érdekelte. (Sajnos ez alatt a rész alatt az ülésről készült videofelvétel éppen megszakadt, így meg kell várnunk a jegyzőkönyvet.)

Szülők és gyerekek petíció átadásra gyülekeznek Kocsis Máté irodája előtt (kép innen)

 

Nem sikerült megválaszolni a szülők azon egyszerű kérdését, hogy mitől lesz ez jobb a gyermekeknek vagy a szüleiknek, az átalakítás szükségességére egy valódi indokot tudtak hozni: hogy egyszerűsödik a kommunikáció. Én arra világítottam rá, hogy ez legfeljebb a polgármester, alpolgármester székéből nézve igaz, hogy 13 helyett csak egy helyre kell kiküldeni az aktuális utasítást, és ha ezután nem tudják már követni az eddigi modellt, akkor a hivatal keretein belül kell alkalmazni erre egy plusz embert: inkább, mint szembemenni a társadalmi akarattal.

A további indoklási próbálkozások közül a legszebb az volt, amikor a polgármester arra hivatkozott, hogy nyakunkon a kötelező óvodáztatás, így most van itt az ideje az átszervezéseknek, hogy az új kihívásoknak is meg tudjon felelni az intézményrendszer, míg a következő hozzászólásban alpolgármestere azt bizonygatta, hogy a most zajló beiratkozások alapján nem várható a létszám komoly megugrása.

A testületi ülés előtt kikértem a szülőktől és a nevelőtestületektől beérkező hivatalos véleményezéseket. Ezek majdnem mindegyike az összevonás elutasítására buzdított. Mivel ezek nem kerültek be a mellékletek közé, a testületi ülésen hosszan felsoroltam több véleményt, amely a szülők és nevelők tanácstalanságáról, félelmeiről és megdöbbenéséről tanúskodott.

Álljon itt néhány idézet a szülők és a nevelőtestületek hivatalos, és döbbenetesen egy irányba mutató véleményéből:

Szorongok az állásom megtartása miatt
Nem látom a racionalitást, az átgondoltságot
Az összevont intézményhálózat mérete miatt óriási a kockázata annak, hogy sérül a gyerekek napi szintű szakmai ellátása
Profiltisztítás? Mit értenek ez alatt?
Ez a jövőben elvész, hisz egy ember nem tud egyszerre 13 helyen lenni
Mi, alkalmazottak tiltakozunk a tervezett összevonás ellen
Szülői megkeresés esetén ki lesz a kompetens személy?
Félrevezetőnek illetve zavarónak tartjuk, hogy az előterjesztés első oldalának második bekezdésében szerepeltetett adatok nem egyeznek a 3. oldalon található táblázat adataival.
Nálunk, ha a tagintézmény vezető heti 24 órában gyerekek közé kerül, akkor ez mínusz egy óvónői állást jelent.
Mit jelent az "intézményi létszám optimális kialakítása"? Jelenleg is a törvényi előírások szerint van meghatározva a létszám.
Törvény írja elő, hogy az óvoda teljes nyitvatartása alatt (6:30-17:30-ig) olyan vezetőnek illetve helyettesnek kell benn tartózkodnia az épületben, aki érdemben tud intézkedni adott esetben, pl baleset. Ezt hogyan gondolják megoldani?
A tagintézmény vezető csak napi másfél órában tudná vezetni az óvodát. Ez lenne a garancia arra, hogy a kerület óvodáiban megmaradjon a jelenlegi szakmai színvonal és a gördülékeny ügyvitel?
Szerintünk a kommunikáció eddig is jól működött a vezetők, fenntartó, működtető között.
Aggódunk, hogy esetleg áthelyezhetnek munkavégzésre bennünket egy másik óvodába.
A helyettesítéseket a hiányzó dolgozó esetében eddig is megoldottuk, és szerintünk ezután is meg lehet szervezni.
Egy óvodavezetőről írják kollégái: Eddig független vezetőként napi 8-10 órában végezte, intézte az óvoda feladatait
Az előterjesztésben "társadalmi viszonyok átalakulását" jelöli meg az önkormányzat. A leírt fogalmi rendszer nem értelmezhető számunkra. A gyakorlati tapasztalatunk alapján nem merült fel igény sem a szülők, sem a közösség részéről, hogy szükséges lenne a rendszer teljes átalakítása.
A dolgozókban félelemként fogalmazódott meg a "feladatokhoz igazodó munkaerő gazdálkodás".
A kolléganők biztonságérzete a változtatások hatására csökken, a további terhelések már kihatnak a gyermekek ellátásának színvonalára, szakmai munkájuk eredményességére.
A feladatok ellátásához szükséges a megfelelő infrastruktúra kialakítása. Jelenleg a Szigony utcai részlegben nincs internet elérhetőség, megfelelő számítógép és egyéb irodai felszerelés.
Az óvodaösszevonásoknak elsősorban a fenntartó részéről van hasznuk, az óvodákban dolgozók és az óvodába járó gyerekek szempontjából egyelőre nem látszik előny.
Ha az alkalmazottak nem érzik magukat biztonságban, hogyan tudják megadni a gyermekeknek az érzelmi biztonságot?
A JEB központi szervezeti egység dolgozóira közel 20%-os többletmunka fog terhelődni az új telephely beolvadásával. A legnagyobb többletteher az 1 fő munkaügyi ügyintéző napi feladatait érinti majd a legérzékenyebben, mert a jelenlegi JEB létszám munkaügyi kiszolgálása már jelenleg is csak naygon feszített tempóban, túlórával tartható.
Alkalmazotti egyeztetés:
Az alkalmazotti közösséget lelkileg rázta meg a változtatási szándék.
Rövidnek tartják az időt ahhoz, hogy ez szeptember elsejére működő rendszer legyen.
Ő azt tudja mondani, hogy a feladatok tükrében tudja tovább vállalni a vezetőséget.
Hogyha egy tagintézmény vezetőhöz fognak fordulni szülőként, nem lesz jogköre, hatásköre dönteni, választ adni, ez mind lassítja, ileetve többlépcsőssé teszi a problémát.
Nagyobb hatásköröket, nagyobb felelősségi köröket kapjanak a tagintézmény vezetők, és ne elvonjanak tőlük, és egy központosított, képviselő-testület által kinevezett, nehezen számon kérhető csúcsvezetőhöz delegálják ezeket a döntéseket!
Szülőként majd be kell jelentkezni, kapnak egy időpontot, és majd írásban 30 napon belül kapnak valamilyen választ. Ezek nem hatékonyságot segítenek elő.
tornaterem nincs, amit már 15 éve ígérnek
Kéri egy mondatban összefoglalni, hogy ez neki személy szerint szülőként miért lesz jó!
A szülőknek nincs erre szükségük, pont jó úgy, ahogy van.
A csúcsvezetéssel itt is az lesz, hogy el fogják küldeni a szülőket ide-oda.
Eddig hétvégn is bementek az óvodapedagógusok az óvodát takarítani, most már nem fognak menni, mert nem érzik magukénak.
Közben volt egy választás, a döntés előtt 4 hónappal, átbogarászta a választási programokat, és nem talált arra utalást, hogy óvodákat akarnak összevonni.
Azt látja, hogy azok a szülők, akik itt vannak, mind elégedetlenek ezzel az új rendszerrel. Mi fogja tükrözni ezeknek a szülőknek a véleményét, akik most idefáradtak?
Az a baj, hogy a szülők nem látják, ennek mi értelme van.

A szülői és alkalmazotti vélemények általam jutottak el a képviselő-testület elé. Kocsis Máté hangulatkeltésnek minősítette a hivatalos, de negatív vélemények (egyébiránt az összes vélemény 80-90%-a) felolvasását.

 

Az eset kiváló példája annak, milyen magasról tesz a Fidesz-KDNP a társadalmi akaratra.

Még nyeregben érzik magukat. De ez meg fog változni. Sajnos addig is a kisgyerekes szülők fogják megszenvedni a belső támogatás nélküli átalakítást.

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://jakabfytamas.blog.hu/api/trackback/id/tr527478228

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 10:51:33

Én ezt nem értem.

Ezek a szülők tulajdonostársak az óvodában?

100%-os térítési díjat fizetnek, amiből fedezik az intézmények működtetését, fenntartását?

Nem?

JELKÉPES összegű hozzájárulást fizetnek, amiért a porontyuk 100%-os, teljes körű ellátást kap?

Nem kellene ezeknek a szülőknek VISSZAVENNI az arcból? Nem kellene tudni a helyüket? Hogy észrevegyék, hogy a JOGAIK nem korlátlanok, hanem a KÖTELEZETTSÉGEIKKEL arányosak?

miketbeszéltek 2015.05.24. 11:08:32

Tulajdonképpen ki is a tulajdonosa az országnak? A polgármester úr? Vagy a miniszterelnök? Nem az adófizetők pénzéből működik az állam és intézményei? Nem kéne akkor visszavenni a nagy hatalmi (bolsevik) arroganciából? Nem kéne tudni a helyüket, hogy ők szolgái az országnak-a miniszter szó ebből származik?

(Azt értem, hogy szélsőjobbos meggyőződésű vagy,de ebből miért következik, hogy a regnáló hatalom minden húzását szenvedélyesen meg kell védened? Gyurcsány/Bajnai alatt hasonló helyzetben meg bőszen komcsiznál!)

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 11:38:06

@miketbeszéltek:

"Tulajdonképpen ki is a tulajdonosa az országnak? A polgármester úr? Vagy a miniszterelnök? Nem az adófizetők pénzéből működik az állam és intézményei?"

Ha te (rész)tulajdonos vagy valamiben, akkor ELVÁROD, hogy az a szervezet, amita te pénzeden IS működtetnek, KÖLTSÉGHATÉKONYAN működjön.

Akkor is, ha az ehhez szükséges átszervezés bizonyos laikusok vélt érdekeit sérti.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 11:39:39

@miketbeszéltek:

"Nem kéne tudni a helyüket, hogy ők szolgái az országnak-a miniszter szó ebből származik?"

Úgy érted, hogy ne racionálisan gazdálkodjanak, hanem szórják a pénzt, amíg tart, két kézzel, úgy, ahogy azok diktálják, akik BETENNI semit nem tesznek bele, míg KIVENNI annál többet vesznek ki belőle?

anyadmajma 2015.05.24. 11:47:39

ÉS? Megszavazták megint a bolsevikokat polgármesternek a VIII. kerületben (is).
Mit vártak? A vezírük megígérte, hogy folytatják.
Azt kapták, amit akartak.
Amúgy meg hány szülőt és támogatót érint? Csak hogy most ez az 1000 aláírás megvan-e a 2/3?
Sőt, nekem rémlik az 1 levél orbántól, 1. kérdése:
- Egyetért-e ön azzal, hogy kapjanak szavazati jogot a határon túli magyarok?
A kb 900e visszaküldött levél 90%-a szerint nem.
De ők is tévedtek, mindannyian.

Szóval még mindig nem értem, hogy mit várnak ezektől a bolsevik hazaáruló geciktől? Hogy visszább vesznek az arrogáns bunkó egoista pofájukból?
Tényleg ennyire naivak az emberek? Mert akkor elég nagy szarban van az ország.

ixion 2015.05.24. 12:48:36

@Shlomo a halott zsidó terrorista: Segítek hogy megértsd: Ezek a szülők dolgoznak, és ADÓT fizetnek. SZJA-t, ÁFÁ-t, egészségbiztosítási járulékot, szociális hozzájárulási adót, jövedéki adót, kamatadót, tranzakciós adót, távközlési adót, és még sok egyéb (+bújtatott/áttételes) adót!

Ezek után elvárják, hogy azok akik az általuk fizetett pénzből élnek tisztességes, és hatékony munkát végezzenek! Ha pedig azt látják hogy nem ez történik, akkor megszólalnak!
Ezt hívják ugyanis demokráciának! Van olyan is, amire te vágysz. Azt hívják diktatúrának / kommunizmusnak! Ha arra vágysz, költözz Kínába vagy Észak-Koreába, itt 40 év elég volt belőle, nem szükséges újraépíteni!

zdanee 2015.05.24. 12:56:13

@Shlomo a halott zsidó terrorista: Igen, pontosan! Mindennek, ami 'állami' vagy 'köz-' a köz a tulajdonosa. Ha ez nem magánóvoda, akkor bizony közvetetten a szülők, a gyerekek, te és én és a magyar adófizetők a tulajdonosai. Ugyanígy a közterek, közintézmények, a kivétel a közért.

anyadmajma 2015.05.24. 13:07:44

@zdanee: @ixion: na, ez nem igaz!
Én láttam a tv-ben, megmondta a matolcsy, hogy az már nem a mi pénzünk, hanem az övék.
Amúgy az ilyen @Shlomo a halott zsidó terrorista: faszkalapok kivándorlása keletre nem is rossz ötlet..... Pár évtized tanulmányút a hülyéknek, és mi már jól jártunk.

naezjó... 2015.05.24. 13:44:23

@Shlomo a halott zsidó terrorista:
Látom a világgazdaság, a történelem, az aktuálpolitika és a háttérhatalmi összeesküvések mellett az óvodaátszervezéshez is értesz. Megtisztelő, h a rák ellenszerének kutatása közben jut 1 kis időd revelációid megismertetésére. Köszönöm.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 14:32:49

@ixion:

"Ezek a szülők dolgoznak, és ADÓT fizetnek. SZJA-t, ÁFÁ-t, egészségbiztosítási járulékot, szociális hozzájárulási adót, jövedéki adót, kamatadót, tranzakciós adót, távközlési adót, és még sok egyéb (+bújtatott/áttételes) adót!"

És az adó, amit a kedvezmények után befizetnek, ha ugyan fizetnek be valamit egyáltalán, fedezi az

- óvoda rezsijének rájuk eső részét
- az óvónők bérének és bérköltségének rájuk eső részét
- a karbantartók bérének és bérköltségének rájuk eső részét
- a gyerek óvodai élelmezésének a költségét
- az óvoda amortizációjának rájuk eső részét
- a gyerek TB-jét
- a gyerek INGYENES orvosi ellátását
- a gyerek ingyenes kórházi elátását
- a gyerek szűrővizsgálatainak költségét
- a gyerek védőoltásainak költségét
- a gyerek ingyenes utazásának költségét
- a gyerek ingyenes mindenmásának költségét?

Nos?

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 14:36:51

@ixion:

"Ezek után elvárják, hogy azok akik az általuk fizetett pénzből élnek tisztességes, és hatékony munkát végezzenek!"

Az óvónők nem az "anyukák" meg az "apukák" befizetett adójából élnek. A kisgyermekes családoktól ugyanis szinte SEMMI adó nem folyik be, ellenben igen MAGAS támogatottságban részesülnek MÁS ADÓFIZETŐK pénzéből.

Az óvónők a MÁS ADÓFIZETŐK és a cégek, vállalkozások által befizetett adókból élnek.

Ezek a MÁS adófizetők pedig JOGGAL várják el, hogy ne KÉT intézményvezető legyen kifizetve ott, ahol EGY intézményvezető is elég ahhoz, hogy ellássa az intézmény vezetésével kapcsolatos teendőket.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 14:38:41

@ixion:

"Ezt hívják ugyanis demokráciának! "

nem.

Demokráciának MA azt hívják, ahol az utolsó iskolázatlan, hülye proli szava is ugyanannyit ér, ha szavazni kell, mint a képzett, tanult, messze a 100-as IQ fölött teljesítő emberek véleménye.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 14:42:44

@zdanee:

"Ha ez nem magánóvoda, akkor bizony közvetetten a szülők, a gyerekek, te és én és a magyar adófizetők a tulajdonosai. "

És honnan veszed, hogy az adófizetők egyetértenek pár libsik által felhergelt anyuka hisztijével?

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 14:43:54

@anyadmajma:

" faszkalapok kivándorlása keletre nem is rossz ötlet."

Előbb lesz neked "csak oda" jegyed Izraelbe.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 14:45:33

@naezjó?:

" az óvodaátszervezéshez is értesz"

Ja. Én biztos nem értek. A libsik felhergelte ostoba anyukák meg biztos értenek hozzá.

Ugye?

naezjó... 2015.05.24. 14:52:49

@Shlomo a halott zsidó terrorista:
Gondolom, ha az unió megmondja mit csináljon Mo., az skandalum, észre sem veszed, h ugyanazt csinálod kicsiben. Van gyereked? Oviba (nem a Vikibe) voltál 5 éves korod óta? Szerinted pazarlás folyik a bölcsődékben meg az óvodákban? De jól megmutattad, hogy másokon áttipró fasza gyerek vagy. Tényleg, a kibaszott óvónőktől kell megvédeni Matolcsyt, további szép napot!

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 15:02:32

@naezjó?:

"Szerinted pazarlás folyik a bölcsődékben meg az óvodákban?"

Ha egy intézményben egy ember el tud végezni X mennyiségű munkát, akkor pazarlás ugyanarra a munkára két vagy több embert tartani.

Egy óvodában NINCS annyi adminisztrációs munka, hogy arra egy teljes állású, napi nyolc órás munkaidejű embert kelljen tartani.

Most azt akarják, hogy az adminisztráció DÖNTŐ többségének a munkáját LEVEGYÉK a szakképzett óvónőkről, és heti 40 óra helyett csak heti 7,5 óra adminisztrációs feladatuk legyen.

A többit majd elvégzi valami irodai asszisztens a központban, az óvónő meg végezze azt a munkát, amire a társadalomnak sok pénzbe kerülő végzettsége képesíti.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 15:05:02

@naezjó?:

"Tényleg, a kibaszott óvónőktől kell megvédeni"

Nem.

A cél nyilván az, hogy akinek óvónői végzettsége van, az ne a kibaszott papírokkal foglalkozzon, hanem a gyerekekkel.

anyadmajma 2015.05.24. 15:09:34

@Shlomo a halott zsidó terrorista: izraelbe? de hát én cigány vagyok, te kis hazaáruló bolsevik geci, márt megint viccelsz, mi?:)

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.05.24. 17:13:41

@Shlomo a halott zsidó terrorista: azt hiszem, sosem fogod megérteni, mivégre is tartjuk ebben az országban az OKTATÁST. Az adófizetők véleményét pedig nemigen kérdezte meg a Fidesz sem, de szólj, ha tévedek.
@anyadmajma: az egyik "kedvenc" szülői véleményem a következő (idézve is van a cikkben): "Közben volt egy választás, a döntés előtt 4 hónappal, átbogarászta a választási programokat, és nem talált arra utalást, hogy óvodákat akarnak összevonni."

micsoda? 2015.05.24. 17:13:46

Nem emlékszem, hogy valamiben is a kormány visszakozott volna. (kivétel a fiatalok tiltakozása az internet adó ellen) A pénzünk kell, de a véleményünk nem. Kocsis Máté meg azt csinálja amit a főnöke mond, ugyanis ő is a piacról él. Azonkívül a nép választotta az okos gazdálkodása miatt, gondolom:)

Az sem lenne baj, ha egy embernek, vagy egy tömegnek a véleménye nem egyezik a hivatalossal, azt "motiváltan cselekedtek"-nek minősítsék.

Társadalmi akarat? Felejtsük el. Helyette belépett a komcsizás mindenre, és mindenkire.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 18:37:23

@jt:

Szerintem jobban tennéd, ha észérveket írnál az észérveim mellé, a személyeskedés helyett.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 18:44:30

@jt:

"Az adófizetők véleményét pedig nemigen kérdezte meg a Fidesz sem, de szólj, ha tévedek."

Az adófizetők döntő többsége hatalmazta fel a Fideszt a kormányzásra.

A HELYI adófizetők választották meg Kocsist is a polgármesteri posztjára.

Mit nem értesz?

Ott, ahol én lakom, már sok éve ilyen rendszerben működnek az óvodák, soha senki nem hőbörgött az ellen, hogy szakképzett óvónők ne a gyerekekkel foglalkozzanak, hanem napi 8 órában, heti 5 nap adminisztráljanak.

Shlomo a halott zsidó terrorista 2015.05.24. 18:48:46

@Shlomo a halott zsidó terrorista:
@jt:

"nem hőbörgött az ellen" helyett: nem hőbörgött, hogy

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2015.05.24. 22:39:57

@Shlomo a halott zsidó terrorista: csak ismételni tudom magamat, illetve az egyik szülőt (fentebb már kétszer szerepel):
"Közben volt egy választás, a döntés előtt 4 hónappal, átbogarászta a választási programokat, és nem talált arra utalást, hogy óvodákat akarnak összevonni."
Az óvoda meg az iskola pedig azért ingyenes, mert a mai adófizetők azt szeretnék, hogy amikor nyugdíjba mennek, jól képzett és jól kereső fiatalok járulékaiból kapjanak tisztességes nyugdíjat. Úgy látszik, hogy hiányoztál, amikor a nemzedékek közötti szolidaritás volt a lecke.
süti beállítások módosítása