Érdekes, hogy az index.hu hírértéket talált abban, hogy Tatabányán 3,5 millió forint közpénzt égetnek el a kvótanépszavazás állami tízmilliárdjain felül is. Mondhatni gyenge próbálkozás, Józsefváros, a főváros szegénységgel legjobban megvert kerülete ugyanis tíz millát dobott fel ugyanerre. Ezt a szeptember 8-i testületi ülés fogadta el, az előterjesztést a helyszínen osztották ki. Mondhatni megszoktuk, hogy arra költenek, ami erősen felesleges, a fideszes választókerületi elnök seggét védi, amire meg tényleg szükség volna, arra meg nem vagy több éves késéssel.
Azóta a kreatívok is az utcán vannak, ahogy a 444 olvasója már ki is szúrta.
Ami még ennél is érdekesebb, az az, hogy szeptember 12-én volt egy bizottsági ülés, amelyre már a beszerzési eljárás eredményhirdetése is napirenden volt. Számoljunk csak! csütörtökön fogadják el a fedezetet, ekkor lehet kiírni, hétfő reggel 9-re be kell adni a választ, ez egy nap plusz a hétvége. Micsoda meglepetés, csak egy pályázat érkezett.
A feltételek lazák voltak, a hétmilliós beszerzéshez csak egy darab hasonló szerződést, és 1.5 milliós referenciát kellett igazolni (sőt még igazolni sem, csak nyilatkozni, hogy van ilyen!), máskor minimum az aktuális beszerzés kétharmadát kérik, de előfordul az is, hogy a beszerzés értékénél is többet akarnak igazoltatni (ilyenkor szoktunk egy kicsit alkudozni ellenzékből).
A műszaki leírás is rejt érdekességeket. Kértünk két promobike-ot (kerékpárral húzott plakáthordozó), 50 db lengőkaros táblát villanyoszlopra és két céltáblát. Eddig azt hittem, hogy a céltábla valami ilyesmi, de úgy látszik elég erősen tévedtem.
A céltábla ugyanis a felső képen látható óriásplakát hordozó autó. Na de ha az ember rákeres, láthatja, hogy ez egyáltalán nem bevált iparági szabvány kifejezés, csak a nyertes ODEX és az ex-Célcsoport Média oldalain lehet megtalálni ilyen néven. Felmerül hát, hogy vajon ki segített Önkormányzatunknak megfogalmazni ezt a kiírást?
Ezt a reklámtípust körülbelül betiltanám, mert az üzemeltetők épp abban érdekeltek, hogy a legnagyobb forgalmú helyeken járassák a járművet, minél inkább a dugóban állva, a legnagyobb szmogba kipufogva fölösleges rákkeltő dízelkormot. Az eszközt egyébként a megboldogult SZDSZ hozta be a politikába.
A nyertes ODEX Outdoor Expert kft tulajdonosi viszonyait elemezve is érdekességekre bukkanunk. Konkrétan felugrik előttünk a teljes IKO cégcsoport, amely az RTL klub nagy műsorgyártójából a Vajna-féle TV2-höz igazolt át. Tulajdonosaként megjelenik a hasonló utat bejáró Rákosi Tamás, akinek vagyonát 75 milliárdra becsülik, és aki annak idején a Rako óvszereket is gyártotta (fontolgattam is, hogy "Óvszergyártóval hirdet a Fidesz-KDNP" címmel fusson ez a poszt). A beszerzésre meghívtak még két céget, de mindkettő online megjelenése nagyjából egy képre szorítkozik (itt és itt). Egy szó, mint száz, úgy áll a helyzet, hogy testre szabott villámgyors beszerzéssel megint egy jó káder jutott pénzhez.
Ehhez képest kis apróság, hogy szegény fideszeseink erősen panaszkodtak a bizottsági ülésen, hogy az Érvénytelen és a Kutyapárt erősen láthatóvá vált a kerületünkben is. Üzenjünk Orbán Viktornak egy érvénytelen szavazattal! Mutassuk meg, hogy az "Érvénytelen Párt" bejutna a parlamentbe. Húzzunk be egy IGENt Európára és egy NEMet a FIDESZre!*
* az érvénytelen szavazásra buzdítás az LMP hivatalos álláspontjával szembeni kisebbségi vélemény